معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان از اجرای طرح ایمن سازی ادوات کشاورزی در روستاهای منتخب استان خبر داد.

به گزارش‌ایلنا از رشت، فریبرز مرادی معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با اعلام این‌خبر گفت: در سال‌جاری طرح ایمن‌سازی ادوات کشاورزی در روستاهای منتخب استان گیلان برگزار می‌شود.

 وی در ادامه در خصوص اهداف طرح مذکور خاطرنشان کرد: ارتقای سطح آگاهی عمومی مالکین ادوات کشاورزی در خصوص رعایت نکات ایمنی تردد در جاده‌ها و راه‌های روستایی ، رعایت ظرفیت مجاز و فرهنگ‌سازی در زمینه کاهش روند بهره برداری از ادوات کشاورزی جهت جابجایی سرنشین از مهمترین اهداف اجرای طرح مذکور است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در ادامه تصریح کرد: کندی تردد ادوات کشاورزی، غیر منتظره بودن حضور آنها در سطح سواره رو برای کاربران جاده ای ناآشنا به منطقه ، عدم برخورداری ادوات کشاورزی از سیستم روشنایی مناسب ، علائم و تجهیزات بازتابنده نور جهت اطلاع و هوشیاری سایر کاربران جاده‌ای بویژه در شب، زمینه افزایش وقوع سوانح رانندگی و کاهش ایمنی در جاده‌ها می شود.

این مقام مسئول در ادامه گفت: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان از سال 91 تاکنون نسبت به اجرای برنامه های آموزشی و تحت پوشش قراردادن بیش از2600 دستگاه ازادوات کشاورزی اقدام کرده است.

مرادی سپس با تاکید بر تاثیر آموزش مستمر در افزایش تردد ایمن کاربران جاده ها افزود : اداره کل راهداری و حمل و نقل  جاده ای استان همه ساله با توجه به میزان اعتبارات تخصیصی ضمن بررسی آمار تصادفات ادوات کشاورزی در سطح استان نسبت به تنظیم و اجرای برنامه‌های آموزشی جهت طرح ارتقای ایمنی تردد ادوات کشاورزی در روستاهایی که بیشترین آمار تردد ادوات کشاورزی را دارند اقدام می نماید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.