حجت الاسلام و المسلمین ستار علیزاده روز یکشنبه در نشست خبری در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان گیلان در رشت افزود: طرح تربیت حافظان قرآن کریم بعد از فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 تا 15 میلیون حافظ قرآن کریم در کشور از سال 91، از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه به صورت کشوری به اجرا درآمد.
وی با اشاره به اجرای این طرح ملی در گروه های سنی مختلف در استان گیلان خاطر نشان کرد: در اجرای این طرح در امام زادگان و بقاع متبرکه گیلان مربیان مجرب طرح تربیت حافظان قرآن کریم به شرکت کنندگان آموزش های لازم را برای حفظ این کتاب آسمانی ارایه می دهند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان در ادامه این نشست خبری از برگزاری چهل و یکمین دوره مسابقه های قرآن کریم در مرحله استانی خبر داد و خاطر نشان کرد: این مسابقه ها هفته جاری در بقعه متبرکه امام زاده هاشم رشت برگزار می شود.
وی با بیان این که 200 نفر از خواهران و برادران در چهل و یکمین دوره مسابقه های استانی قرآن کریم در گیلان با هم رقابت می کنند، اظهار داشت: مسابقه های ویژه خواهران سه شنبه و برادران چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری برگزار می شود.
وی با بیان این که این مسابقه ها در 11 رشته قرآنی برگزار می شود، تصریح کرد: تفسیر قرآن کریم، حفظ 10 ، 20، پنج، حفظ قرآن کریم، قرائت و ترتیل، دعاخوانی قرآن کریم، همسرایی دو یا چند زبانه از جمله این رشته ها است که 20 نفر دارای بالاترین امتیاز به رقابت های کشوری این مسابقه ها اعزام می شوند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان برگزاری مسابقه های قرآنی را از جمله راه های آشنایی با این کتاب آسمانی عنوان و تصریح کرد: تبلیغ و ترویج فرهنگ قرآنی و ولایی بزرگترین وظیفه در این برهه از زمان است.
استان گیلان دارای بیش از 900 بقعه متبرکه است.
7286 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.