به گزارش خبرنگار ایرنا، رحیم عطائی پور روز چهارشنبه به مناسبت هفته ملی مهارت در نشست خبری در جمع رسانه های گروهی در رشت افزود: طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی از سال گذشته به ادارات آموزش های فنی و حرفه ای در استان های مختلف کشور ابلاغ شد که به تبع آن این طرح از تیرماه پارسال در گیلان به اجرا درآمد.
وی اظهار داشت: بر اساس شیوه مهارت آموزی در محیط کار واقعی، با مشارکت دستگاه هایی شامل صنعت، معدن و تجارت، صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری، تامین اجتماعی ، اتاق اصناف و واحدهای بهره بردار دارای پروانه فعالیت می توانند به عنوان مراکز آموزشی نسبت به جذب کارآموز بر اساس دستورالعمل و ضوابط سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور اقدام کنند و در مدتی که کارآموزان مشغول آموزش زیر نظر استاد کاران بوده از شمول مقررات قانون کار و تامین اجتماعی معافیت پیدا کرده و به عنوان کارآموز محسوب می شوند.
وی بیان داشت: این شیوه از مهارت آموزی فرصتی است تا واحدهای بهره بردار نیازمند به تامین نیروی انسانی بتوانند از ظرفیت قانونی این طرح، نیروی انسانی مورد نیاز خود را به کار گیرند و هم کارآموزان در یک محیط کار واقعی آموزش های مهارتی را بر اساس سرفصل های و محتوی آموزشی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور را فرا گیرند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان گیلان اضافه کرد: از اولویت های در نظر گرفته شده برای این شیوه آموزشی ، حفظ پایداری مشاغل سنتی و بومی به ویژه در زمینه صنایع دستی است که امیدواریم، بنگاه های اقتصادی و همچنین جوانان بتوانند از این ظرفیت بهره مند شوند.
عطائی پور حداقل سن برای بهره مندی از طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی را 15 سال با رضایت خانواده عنوان و تصریح کرد: دوره های آموزشی در نظر گرفته شده در این طرح از حداقل 70 ساعت تا حداکثر یک سال است.
وی یادآور شد: مهارت آموزان پس از گذراندن دوره های آموزشی در این طرح و قبولی در آزمون مربوطه مدرک مهارتی را دریافت می کنند.
بر اساس آخرین آمار، 22 مرکز دولتی فنی و حرفه ای، یک مرکز سنجش مهارت و 850 آموزشگاه آزاد ارایه خدمات مهارتی در استان گیلان فعال است.
اول تا ششم مرداد هفته ملی مهارت نام گرفته و ششم مرداد روز ملی مهارت است.
7286 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.