به گزارش روز سه شنبه خبرنگار ایرنا تیم ملی فوتبال ایران که در گروه سختی قرار گرفته بود، برابر تیم های ملی اسپانیا، پرتغال و مراکش بازی های زیبایی به نمایش گذاشت و بهترین نتیجه دوران حضورش در جام جهانی را رقم زد.
تیم ملی فوتبال ایران در دیدار اول خود با درخشش خیره کننده بازیکنان به خصوص بازیکنان لیگ برتری، موفق به شکست مراکش شد تا اولین گام خود در رقابت های جام جهانی 2018 روسیه را با پیروزی آغاز کند و این امر برای اولین بار برای ایران در مسابقات جام جهانی رقم خورد که در اولین دیدارش پیروز شود.
تیم ملی ایران در دومین گام برابر اسپانیا قرار گرفت و در نهایت با یک گل شکست را پذیرا شد (که البته آن گل هم روی اشتباه یکی از بازیکنان ایرانی رقم خورد) اما تیم ملی برابر ستاره های تیم ملی اسپانیا بسیار خوب ظاهر شد که در این بین، بازیکنان لیگ برتری نیز سهم بسزایی در این درخشش داشتند.
اما در دیدار سوم و پایانی مرحله مقدماتی، تیم ملی ایران برابر یاران کریس رونالدو صف آرایی کرد که در نهایت با این تیم که عنوان قهرمانی اروپا را یدک می کشد، به نتیجه مساوی یک بر یک دست یافت که در این بازی نیز درخشش بازیکنان لیگ برتری غیرقابل کتمان است.
تیم ملی ایران در پایان مرحله مقدماتی رقابت های جام جهانی با یک پیروزی ، یک تساوی و یک شکست ، چهار امتیاز کسب کرد و با یک امتیاز کمتر نسبت به تیم های اسپانیا و پرتغال، در رتبه سوم گروه خود قرار گرفت تا بهترین نتیجه در دوران حضورش در جام جهانی را رقم بزند.
این امر با درخشش بازیکنان تیم ملی همراه بود و اکثر بازیکنان در این سه دیدار، بازی های درخشانی به نمایش گذاشتند تا بهترین نتیجه تیم ملی در ادوار حضورش در جام جهانی را رقم بزنند اما بازیکنان لیگ برتری حاضر در تیم ملی، به طور حتم جایگاه ویژه و نقش پررنگتری را در این موفقیت داشتند.
علیرضا بیرانوند، روزبه چشمی، سید مجید حسینی، احسان حاج صفی ، امید ابراهیمی و وحید امیری بازیکنان لیگ برتری تیم ملی در زمان حضورشان در ترکیب تیم، درخشش خیره کننده ای در بازی های زیبای تیم ملی داشتند البته مرتضی پورعلی گنجی ، سعید عزت اللهی ، علیرصا جهانبخش و رامین رضاییان نیز در هنگام حضورشان در ترکیب تیم ملی بازی های خوبی به نمایش گذاشتند و این بازیکنان نیز در موفقیت تیم ملی نقش داشتند.
اگر بخواهیم بهترین بازیکن ایران را در جام جهانی 2018 روسیه و حتی سه بازیکن برتر تیم ملی را در این جام انتخاب کنیم، به طور حتم باید نام بازیکنان لیگ برتری را در این فهرست عنوان کنیم چون کمترین اشتباه را در این سه دیدار داشتند و بازی های درخشانی را از خود به نمایش گذاشتند این در حالیست که کارلوس کیروش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران اعتقاد چندانی به بازیکنان حاضر در لیگ برتر نداشته و ندارد اما بازیکنان لیگ برتری با درخشش در رقابت های جام جهانی، به سرمربی نشان دادند نه تنها چیزی کمتر از بازیکنان تیم ملی حاضر در لیگ های خارجی ندارند، بلکه از لحاظ تکنیک و تعصب بالاتر از آن بازیکنان هستند.
به نظر اکثر قریب به اتفاق کارشناسان فوتبال که قبل از آغاز رقابت های جام جهانی نظرات خود را در مورد انتخاب بازیکنان عنوان کرده بودند، جای وریا غفوری آماده ترین بازیکن حال حاضر ایران، سید جلال حسینی ، سید حسین حسینی و ... بین بازیکنان تیم ملی ایران خالی بود که همه این بازیکنان پرورش یافته مسابقات لیگ برتر کشور هستند و اگر این بازیکنان نیز در تیم ملی حضور داشتند، شاید نتایج بهتری برای فوتبال ایران رقم می خورد.
در هر حال با دیده شدن و درخشش بازیکنان لیگ برتری تیم ملی ، باید شاهد پویایی و رونق بازی های فصل آتی لیگ برتر باشیم چون به طور حتم بازیکنان حاضر در لیگ برتر، می خواهند خود را نشان دهند و اثبات کنند که از بازیکنان ایرانی حاضر در لیگ های خارجی، چیزی کمتر ندارند.
7285/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.