ایرج شیارکار روز چهارشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: ایجاد کانال های بتنی باعث جلوگیری از هدررفت و هدایت سریع آب کشاورزی می شود و در چهار سال گذشته در امتداد 21 کیلومتر و امسال با صرف اعتباری بالغ بر سه میلیارد و 200 میلیون ریال، در امتداد سه کیلومتر از شالیزارها کانال ساخته شده است.
وی اظهار کرد: آب بندان های آستارا نیازمند لایروبی است و انجام نشدن آن، موجب سرریز در ایام پربارش به جاده ها و اراضی کشاورزی می شود.
وی بیان کرد: مرحله نخست مبازره بیولوژیک با آفت ساقه خوار برنج از اواسط تیرماه با رهاسازی 15 هزار زنبور تریکوگراما در 150 هکتار از شالیزارهای این شهرستان آغاز خواهد شد.
شیارکار ادامه داد: کنترل بیولوژیک این آفت از اقدامات مهم بهزراعی و در جلوگیری از کاهش کمی و کیفی برنج موثر است و با همکاری کارشناسان دولتی و خصوصی جهاد کشاورزی اجرا می شود.
او بر تولید محصول سالم و ارگانیک و کاهش مصرف سموم شیمیایی تاکید کرد و امنیت غذایی، حفظ محیط زیست و تولید محصول سالم برای توسعه پایدار را از نتایج کنترل بیولوژیک آفات دانست.
وسعت اراضی کشاورزی آستارا هفت هزار و 500 هکتار است و سه هزار و 200 هکتار آن به کشت انواع برنج محلی و پرمحصول اختصاص می یابد و سالانه بیش از 15 هزار تن شلتوک و 10 هزار تن برنج برداشت می شود.
این شهرستان با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان قرار دارد.
7105 / 7124 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.