به گزارش خبرنگار ایرنا، این آزمون صبح امروز در 23 حوزه امتحانی در شهرستان های رشت (نواحی یک و دو)، بندرانزلی، لاهیجان، رودسر، فومن، صومعه سرا، لنگرود، تالش و آستارا برگزار شد.
چهار هزار و 174 دانش آموز پایه نهم استان گیلان برای ورود به پایه دهم مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی با هم رقابت کرده اند که از این تعداد، 2 هزار و 590 نفر دختر و بقیه پسر هستند.
مطابق با تبصره یک ماده 11 از دستورالعمل اجرایی مدارس نمونه دولتی، گزینش دانش آموزان در آزمون ورودی دبیرستان های دوره دوم متوسطه در رشته های نظری و یا هنرستان های فنی و حرفه ای، بر اساس میانگین امتیاز کل آزمون ورودی و معدل کل پایه نهم (50 درصد امتیاز کل آزمون ورودی و 50 درصد معدل کل پایه نهم) است، شرط محاسبه 50 درصد معدل کل پایه نهم برای پذیرش دانش آموزان در دبیرستان های نمونه دولتی دوره دوم متوسطه، داشتن معدل کل حداقل 17 و همچنین کسب حداقل نمره 12 در همه عناوین دروس پایه نهم در خردادماه سال تحصیلی 97-96 است.
سه هزار و 605 دانش آموز در مدارس استعدادهای درخشان (سمپاد) و پنج هزار و 681 دانش آموز نیز در مدارس نمونه دولتی استان گیلان تحصیل می کنند.
استان گیلان دارای بیش از 370 هزار دانش آموز است.
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.