به گزارش خبرنگار ایرنا آریا جهانگیری معاون عمرانی فرماندار لاهیجان عصر شنبه در جلسه ای که به همین منظور تشکیل شده بود، اظهار داشت: برای تسریع در رشد و توسعه، هدایت منابع مردمی به بخش های تولیدی، خدماتی و عمرانی و سایر فعالیت های سودآور ، ایجاد اشتغال پایدار براساس قانون، شرکت تعاونی توسعه و عمران این شهرستان در حال تاسیس است و بزودی فعالیت خود را با ثبت نام نیم درصد جمعیت شهرستان آغاز می کند.
وی افزود: هیات موسس این شرکت از 2 سال پیش برای پیگیری کارهای اولیه تاسیس این شرکت شروع بکار کرده و تاکنون 723 نفر برای عضویت در این شرکت ثبت نام کرده اند و با یک فراخوان که انجام شد، بزودی اعضای آن تکمیل می شوند.
جهانگیری با دعوت از مردم لاهیجان برای عضویت در این شرکت تعاونی خاطرنشان کرد: فعالیت های عمران و آبادانی در شهرها و روستاها ، ایجاد و اداره واحدهای اقتصادی تولیدی ، توزیعی و خدماتی، خرید سهام بنگاه های دولتی مستقر در شهرستان ، سرمایه گذاری در طرح های توسعه به صورت شرکت مادر تخصصی و تشکیل شرکت های اقتصادی و استفاده و بهره برداری از فعالیت ها ، طرح ها، اراضی و املاک قابل واگذاری دولتی در بخش های تولیدی، خدماتی و کشاورزی و تملک اراضی واقع در بافت های فرسوده شهری و روستایی مصوب شورای عالی شهرسازی برای این شرکت تعاونی مردمی پیش بینی شده است .
وی با بیان اینکه در مرحله ثبت نام پرداخت مبلغ 105 هزار تومان به میزان یک سوم سهام اولیه الزامی است، گفت: تمامی اقشار مردم می توانند برای عضویت در این شرکت تعاونی ثبت نام و حداقل 20سهم و حداکثر یکصد سهم 15 هزار تومانی را خریداری کنند.
رئیس اداره کار ، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان لاهیجان نیز درباره تاسیس این شرکت گفت: تاسیس این شرکت از مصوبات مجلس شورای اسلامی است و هر شهرستان با مشارکت نیم درصد جمعیت، می تواند اقدام به تاسیس شرکت تعاونی عمران و توسعه کند.
بشردوست افزود: با تاسیس این شرکت تعاونی بسیاری از بخش های دولتی و املاک دولتی به مردم واگذار می شود و بخش مردمی فعالیت های اقتصادی را انجام می دهد و سود حاصل از آن به مردم (سهامداران) بر می گردد.
شهرستان لاهیجان با 2 بخش مرکزی و رودبنه و حدود 168 هزار نفر جمعیت، در 40 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.
6029 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.