به گزارش خبرنگار ایرنا، حمیدرضا آذرپور روز شنبه در نشست خبری همایش تخصصی واکاوی فرهنگ دریایی کرانه های جنوبی خزر در سالن شهرداری آستارا افزود: شبانه روزی شدن گمرک آستارا به تقویت مناسبات فرهنگی ایران و جمهوری آذربایجان کمک خواهد کرد و برنامه های هنری و فرهنگی زیادی در شهرستان های آستارای دو کشور برگزار خواهد شد.
وی اضافه کرد: سالانه 30 میلیون گردشگر به گیلان وارد می شود و 80 درصد آنها از طبیعت، دریا و مواهب خدادادی دیگر این استان بازدید می کنند.
آذرپور اظهار کرد: باید با مغتنم شمردن فرصت دریا و نوار ساحلی در گیلان، برای پیشبرد هدف های گردشگری استان قدم های موثری با مشارکت بخش خصوصی برداریم.
ولی جهانی معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان نیز در این نشست گفت: یک میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار برای تبدیل بقعه شیخ محمود خیوی آستارا به سایت موزه اختصاص یافته و تبدیل مدرسه تاریخی داریوش این شهرستان به موزه مردم شناسی و اسناد تاریخی در دستور کار قرار دارد.
نشست تخصصی واکاوی فرهنگ دریایی کرانه های جنوبی خزر، به مناسبت هفته بزرگداشت میراث فرهنگی با حضور استادان دانشگاه و صاحب نظران و علاقه مندانی از استان های مختلف در سالن شهرداری بندر آستارا برگزار شد.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و از 18 و نیم کیلومتر ساحل دریای خزر برخوردار است.
7105 / 7124 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.