در اولین روز از هفته ملی میراث فرهنگی گیلان، تور بزرگ گردشگری تبریز 2018 در لاهیجان برگزار شد.

به گزارش ایلنا از لاهیجان، در اولین روز از هفته ملی میراث فرهنگی گیلان، تور بزرگ گردشگری تبریز 2018 در لاهیجان برگزار شد.

 مدیرکل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با بیان اینکه  در این برنامه گروه‌های نمایشی آذربایجانی و گیلانی حضور داشتند گفت:  یکی از رویدادهای مهمی که سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان در سال‌جاری برگزار کرد، رویداد گردشگری تبریز 2018 بود.

وی افزود: علاوه بر جنبه‌های محتوایی این برنامه که در تبریز به اجرا درآمد، به منظور جریان سازی این رویداد گروه‌های گردشگری تبریز در تمامی مناطق کشور هدایت شدند . چیزی حدود 500 نفر از گروه‌های فعال گردشگری در قالب تورهای مختلف امروز 24 و 25 اردیبهشت در قالب برنامه تبریز 2018 در شهر بندرانزلی و لاهیجان حضور داشتند.

رضا علیزاده عنوان کرد: این برنامه با محوریت نمایش‌های آیینی و بومی و صنایع دستی و بازدید از جاذبه‌های گردشگری به اجرا درآمد. هدف ما این است که ظرفیت‌های گردشگری استان گیلان را به نحو احسن با این رویداد انعکاس بدهیم و معرفی کنیم تا زمینه ورود گردشگران به ویژه گردشگر خارجی را در گیلان فراهم کنیم.

وی ادامه داد: واقعیت این است که  رویدادهای گردشگری از جمله موقیعت‌هایی هستند که معرفی دقیق‌تری از موقعیت‌های کمتر شاخته شده کشورمان ارائه می‌دهد در واقع رونق فعالیت گردشگری  زمان‌های غیر پیک  سال  را نیز در پی خواهد داشت.

علیزاده در باره انتخاب این دو شهر به عنوان میزبان تور سفر تبریز نیز بیان کرد: شهرستان بندر انزلی به دلیل موقعیت ممتاز گردشگری و با داشتن  تالاب ، اسکله ها و  موقعیت ممتاز تجاری  از اهمیت بسزایی برخوردار است. 

ورود این تور از سمت چابکسر به استان گیلان بوده و از آستارا خارج خواهد شد. لاهیجان هم چون جزو مناطق نمونه گردشگری است که در کشور به ثبت رسیده به همین خاطر ما این شهر را انتخاب کردیم.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.