گزارش روز دوشنبه خبرنگار ایرنا از روابط عمومی فرمانداری تالش حاکی است که کاظم لطفی در گفت و گو با این واحد از فرمانداری، در خصوص برنامه های عملیاتی برای رفع مشکلات آب تالش افزود: 14 حلقه چاه در این شهرستان تا نیمه خردادماه سال جاری به بهره برداری می رسد و تا پایان امسال نیز، هفت چاه دیگر حفر و راه اندازی خواهد شد و هزینه برق دار کردن چاه ها برعهده شرکت آب منطقه ای است.
وی اظهار کرد: به طور موقت از آب یک چاه حلقه فلمن با ظرفیت 250 لیتر در ثانیه جهت آبیاری پنج هزار هکتار از اراضی پایین دست شهرستان تالش استفاده خواهد شد و در کل در حوزه کشاورزی شهرستان تالش، برای لایروبی سردهنه ها و اجرای سازه و طرح های زود بازده حدود 70 میلیارد ریال هزینه شده است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان گیلان بیان کرد: عملیات انتقال آب چاه فلمن به سیاهداران تالش به امتداد 10 کیلومتر با حدود 140 میلیون ریال اعتبار از هفته گذشته آغاز شده و تا دهه فجر سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.
لطفی ادامه داد: عملیات ساخت نخستین سد لاستیکی تالش با حدود 120 میلیارد ریال اعتبار در رودخانه کرگانرود این شهرستان، 30درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا پایان سال جاری افتتاح خواهد شد.
تالش، 27 هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد و 30 هزار بهره بردار در آن به کشت و زرع مشغول هستند. این شهرستان با 200 هزار نفر جمعیت در بخش های مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود در 110 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان قرار دارد.
7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.