عباس صابر روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: براساس اعلام سازمان هواشناسی و بررسی نقشه های پیش یابی، شرایط برای رگبار باران، وزش باد و احتمال رعد و برق و تگرگ در بعضی نقاط به ویژه ارتفاعات و دامنه ها (گاهی شدید ) دور از انتظار نیست.
وی بیان کرد: بمنظور مقابله با جاری شدن سیل و آبگرفتگی معابر، جلوگیری از حریق و یا هرگونه حادثه احتمالی دیگر ضمن آمادگی کامل، تمهیدات لازم اندیشیده شود.
کارشناس اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان نیز در گفت وگو با ایرنا با اشاره به استمرار ناپایداری ها تا پایان هفته تصریح کرد: براساس نقشه های هواشناسی، آسمان استان طی 48 ساعت آینده همراه با افزایش ابر، رگبار باران بویژه ارتفاعات و دامنه های جنوب و جنوب شرقی گاهی شدید و احتمال رعد و برق و تگرگ پیش بینی می شود.
سمانه نگاه افزود: علاوه بر این، برای عصر و شب سه شنبه تا ظهر چهارشنبه با تقویت جریانات جنوبی شرایط برای وزش باد گرم به ویژه نواحی مرکزی و شرقی گاهی شدید دور از انتظار نیست.
وی اضافه کرد: سرعت وزش باد در نواحی یادشده می تواند بین 50 تا 70 کیلومتر بر ساعت افزایش یابد که احتمال افزایش دما را به همراه خواهد داشت.
نگاه از گردشگران و شهروندان خواست از روشن کردن و یا دست کم رها کردن آتش برای جلوگیری از آتش سوزی بپرهیزند.
کارشناس اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان در خاتمه گفت: با توجه به ماهیت بارش های رگباری برای فردا (چهارشنبه) و احتمال جاری شدن سیلاب، لازم است تمهیدات لازم در این زمینه اندیشیده شود.
7296 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.