مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان گفت: ارزیابی فرصتی برای رشد و ارتقاء است.

به گزارش ایلنا از رشت، عظیم بلبل‌آبادی در جلسه اختتامیه ارزیابی عملکرد سال 96 معاونت بهره‌برداری گفت: ارزیابی پله اول راه سرآمدی و بهبود سازمانی هر مجموعه و هر شرکتی است. باید ازاین فرصت در جهت رشد و ارتقاء و بهبود کارهای در دستور کار استفاده کنیم و در حقیقت  انتقال تجارب و شناسایی نقاط بهبود برای ما فرصت ارزشمندی به وجود می‌آورد تا از این دانش گرانبهای ارزیابان جای جای کشورمان به بهترین نحو بهره ببریم.

 عظیم بلبل‌آبادی افزود: استان گیلان با وسعت 14 هزار کیلومترمربع و با 5/2 میلیون  نفر جمعیت، استان  تقریبا  کم وسعتی  است و همین  وسعت کم با تراکم  و پراکندگی بالای جمعیت چالش‌هایی را برای ما به وجودآورده است. به همین دلیل اجرای  پروژه های خطوط در گیلان با محدودیت‌های  بسیار زیادی روبرو است.

 وی اضافه  کرد: در نقطه مقابل چالش‌ها به‌زعم ما شرکت سهامی  برق منطقه‌ای گیلان از نقاط قوت ارزشمندی برخوردار است  که نیروی  انسانی  و کارکنان  متعهد، توانمند، متخصص و با تجربه و سخت‌کوش از جمله این موارد است که نه  تنها بر تنگناها غلبه می‌کنند بلکه  شاهد دستاوردها و موفقیت‌های زیادی در سال‌های اخیر بودیم.

 مدیرعامل شرکت  سهامی برق  منطقه‌ای گیلان با اشاره به دستاوردهای مهم شرکت گفت:  در زمینه‌های مختلف فنی-مالی-برنامه‌ریزی- بهره‌برداری- فرهنگی و ورزشی  شاهد دستاوردهای  مهم و در خور توجهی برای شرکت سهامی برق منطقه‌ای گیلان بودیم و آخرین موارد مربوط به ماه‌های  پایانی سال گذشته است و آن‌هم کسب رتبه‌برتر ‌رشد معاونت بهره برداری در سطح کشور است. یا اینکه  اسفندماه سال‌گذشته برای سیزدهمین سال متوالی شرکت‌سهامی برق منطقه‌ای  گیلان  موفق به ارائه گزارش بدون  بند حسابرسی  شد.

 وی افزود: در سال حمایت از کالای  ایرانی، شرکت  سهامی برق منطقه‌ای گیلان  اولین شرکتی است که در بحث ساخت ترانسفورماتور کم صدا  در سطح ولتاژ 20/63  کیلو ولت با ظرفیت 40 مگاولت آمپر اقدام کرده که ظرف چند هفته آینده برق دار خواهد شد.

مدیرعامل شرکت  سهامی برق  منطقه‌ای گیلان اضافه کرد: شرکت سهامی برق منطقه‌ای گیلان برنامه‌محور، فرایندنگر با رویکرد تفکر سیستمی و به‌کارگیری سیستم مدیریت یکپارچه همواره  تلاش دارد تا تامین برق پایدار مشترکان را با شعار اخلاق‌مدار در روابط انسانی  و نوآور در صنعت برق کشور فراهم کند.

عظیم بلبل‌آبادی درباره چرخه صنعت‌برق در این استان گفت: سه محور تولید، انتقال و فوق توزیع و توزیع نیروی برق  از چرخه‌های صنعت برق هستند که در بخش تولید در سطح استان گیلان میزان تولید بیش از مصرف استان است و ظرفیت نامی تولید نیروگاه‌ها 2818 مگاوات  است که میزان  مصرف پیک بار غیر همزمان گیلان در تاریخ 96/5/19،  1720 مگاوات  بود. همچنین در فصل زمستان میزان مصرف استان گیلان  بین 600 تا 700  مگاوات در نوسان است.

 وی افزود: با توجه به محدودیت‌های سوخت فسیلی، رویکرد ما به‌کارگیری انرژی های  بادی و خورشیدی است که انرژی‌های تجدیدپذیر و پاک مانند انرژی بادی در مناطق منجیل و اطرافش با ظرفیت بیش از 3000 مگاوات موقعیت ممتازی دارد و در قسمت جنوبی استان گیلان نیز  پتانسیل انرژی خورشیدی وجود دارد و شرایط استان گیلان در بحث انرژی خورشیدی بهتر از استان‌های فارس و کرمان است.

مدیرعامل شرکت  سهامی برق  منطقه‌ای گیلان اضافه کرد: ماموریت اصلی  شرکت، افزایش ضریب اطمینان و پایداری شبکه‌های انتقال و فوق توزیع است لذا برای تحقق  این مهم  به چند موضوع پرداختیم از جمله  افزایش  بهره‌وری کارکنان شرکت است که در همین راستا  گواهینامه ایزو9001 و HSE سال گذشته  اخذ شد و از بهمن‌ماه سال گذشته نیز پروژه حرکت در مسیر  بهره‌وری کار ارزشمندی با 3 محور اساسی شامل استقرار نظام آراستگی محیط کار، تعیین  مسیر حرکت سازمان  و اجرای نظام بهبود مستمر کلید خورد که این پروژه طی 18 یا 20 ماه به بهره‌برداری خواهد رسید. 

وی به انتقال بدهی شرکت برق منطقه‌ای گیلان به دولت و فرآیند دشوار  پیگیری‌های  لازم اشاره کرد و گفت: برای اولین بار حدود 32 میلیارد  تومان اصل بدهی  شرکت سهامی برق منطقه‌ای گیلان حسب ضوابط و مقررات ماده(6) رفع موانع تولید رقابت‌پذیر به بدهی دولت منتقل شد این اقدام مهم  و در خور توجه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و علاوه برآن نیز 60 میلیارد تومان بدهی مالیاتی شرکت تا پایان سال 95 آن هم حسب  ضوابط  و مقررات پس از پیگیری‌ها  و جلسات  متعدد صفر شد. همه این اقدامات  مرهون تلاش‌های کارکنان متعهد-پرتلاش  و سخت‌کوش شرکت  سهامی برق منطقه ای گیلان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.