به گزارش خبرنگار ایرنا، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا روز پنجشنبه در آئین افتتاح این نمایشگاه گفت: در این نمایشگاه 100 اثر حاصل تلاش یک ساله زهرا عزیزیان مربی توانمند نقاشی و هنرجویانش همتا اکبری، دانیال امینی، درسا شمسی نژاد، آویسا بنی فرح، هانیه زحمتکش، راگا حسن پور، ثمر آوازی مقدم، نفسیه واثق، هستی حسن پور، کیاراد سرحدی، رادین باقرپور، سینا بشرویه، حسنی احمدیان، سنان اندرونی، رز ندیم کار، هلیا حقیقی، یاسمین یگانه، حسن یگانه، سودا آسانی و نازنین زهرا ابراهیمی به نمایش گذاشته شده است.
شاپور تشرینی افزود: سوژه اغلب آثار را طبیعت و سبک رئال و سورئال و تکنیک رنگ روغن تشکیل می دهد و برخی تابلوها با استفاده از گل و براده های چوب، به صورت برجسته کار شده است.
وی اظهار کرد: برپایی چنین نمایشگاه های هنری در رشد و بالندگی فرهنگ و هنر موثر است اما فضای عرضه، جوابگوی حجم بالای تولیدات هنرمندان آستارا نیست و در صورت تامین فضاهای لازم، برگزاری نمایشگاه های متعدد را شاهد خواهیم بود.
وی ادامه داد: این نمایشگاه صبح ها از ساعت 9 تا 13 و عصرها از ساعت 16 تا 18 به مدت یک هفته برای بازدید علاقمندان دایر است.
400 هنرمند در هفت انجمن هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندر آستارا فعالیت می کنند.

**کیک 80 کیلویی نیمه شعبان در آستارا تهیه شد
کیک 80 کیلویی گرامیداشت نیمه شعبان و ولادت امام زمان (عج)، توسط هیات جوانان عاشورایی شهرستان آستارا تهیه و توزیع شد.
مصطفی سلطانی مسئول هیات جوانان عاشورایی آستارا روز پنجشنبه در حاشیه جشن نیمه شعبان و سالروز ولادت امام زمان (عج) در مسجد فعالیت این هیات به خبرنگار ایرنا گفت: این کیک توسط سه قناد و با صرف هزینه ای بالغ بر 15 میلیون ریال پخت و بین یک هزار نفر توزیع شد.
وی افزود: برای تهیه آن، 45 کیلوگرم آرد، 100کیلوگرم شکر، 48 شانه تخم‌مرغ و 65 کیلوگرم خامه استفاده شده است.
وی اضافه کرد: این هیات به مدت هشت سال است آئین های مربوط به اعیاد و مناسبت های مذهبی را با مشارکت خیران برگزار می کند.
شهرستان بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت، 87 مسجد و حدود 100 هیات مذهبی در غرب استان گیلان قرار دارد.
7105 / 7124 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.