محسن نظری خاکشور استاد حوزه سینما و مستندساز کشور به عنوان کارگردان و تصویر بردار، پیمان قلیزاده آسیابر به عنوان هماهنگ کننده و صدا بردار، مازیار امیدی ملومه دستیار و محقق موسیقی نواحی گیلان در این کار مشترک فرهنگی نقش آفرینی و نظری خاکشور و قلیزاده آسیابر تهیه کنندگی مشترک آن را برعهده دارند.
محسن نظری کارگردان این مجموعه روز چهارشنبه در این باره به خبرنگار ایرنا در لاهیجان گفت: در این طرح موسیقی نواحی 2 بخش نخست موسیقی نواحی اقوام گیل و دیلم در شهرهای شرق گیلان همچون لاهیجان، رودسر، سیاهکل ، رودبار و در مناطق کوهستانی دیلمان ، عمارلو و خورگام مد نظر ماست ولی چون در این فصل بیشتر پیشکسوتان و هنرمندان کوهستانی نیز در جلگه ساکن هستند، از جلگه اقدام و پس از آن اجرای بخش دوم طرح به موسیقی نواحی تالش پرداخته می شود.
وی خاطرنشان کرد: درحال حاضر کار ضبط آثار و مرور زندگی استاد محمدرضا شاهنوری از هنرمندان دیلمان ساکن در لاهیجان به اتمام رسیده و در ادامه کار آثار اسد نوری ، خوشخوان ، رحیم پور سیاهکلی ، حسین مسکین و صفر رمضانی در حال ضبط است.
وی یادآور شد: این پروژه، طرحی کشوری است و زندگی نامه هنرمندان و پیشکسوتانی در طول دوره های گذشته یعنی کسانی که میراث دار موسیقی نواحی کشور هستند را ماندگار می کند و در این کار خاطرات دوره های هنری ضبط می شود ولی بطور کوتاه پخش خواهند شد.
6029/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.