سرپرست روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان در این باره به خبرنگار ایرنا، بیان داشت: غربالگری سلامت چهارشنبه هفته جاری با شعار پوشش همگانی سلامت برای همه ، در همه جا در بیمارستان حشمت رشت انجام می شود.
طلعت کاویانی کنترل فشار خون و دیابت را از برنامه های غربالگری سلامت عنوان و تصریح کرد: علاقمندان برای بهره مندی از این برنامه بایستی از ساعت 9 صبح تا 14 به کلینیک تخصصی بیمارستان حشمت، مراجعه کنند.
وی با اشاره به برگزاری ویژه برنامه هایی در هفته سلامت در استان گیلان اظهار کرد: جمعه گذشته همایش پیاده روی خانوادگی با حضور مسئولان، ورزشکاران، هنرمندان و عموم مردم در پارک قدس رشت برگزار شد.
وی خاطر نشان کرد: برگزاری زنگ سلامت در مدارس، برپایی سفره سلامت، انجام مشاوره خدمات غربالگری در مدارس و محله ها، برگزاری دوره های آموزشی در مدارس با همکاری نهادهای اجتماعی و ارائه خدمات رایگان سلامت (ویزیت) و عیادت از بیماران و توزیع بسته های سلامت از دیگر برنامه های هفته سلامت در گیلان است.
وی خاطرنشان کرد: اعزام تیم درمانی در مناطق محروم، همایش سلامت، جشن شب سلامت و برپایی ایستگاه سلامت در شهرداری رشت، عیادت از بیماران و توزیع بسته های سلامت در مراکز درمانی استان گیلان و سخنرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و مدیران شبکه ها از دیگر برنامه های این هفته است.
عدالت در دسترسی به خدمات، حق مردم، مسوولیت حکومت، سلامت برای همه، در همه جا، مقابله با آسیب های اجتماعی، تعهد و مسئولیت پذیری نهادهای موثر، حمایت از فقرا در دسترسی به خدمات سلامت، ترویج سبک زندگی سلامت محور، اجتماعی شدن سلامت، انسجام اجتماعی، نشاط اجتماعی و منابع پایدار ، جامعه سالم از عناوین روزهای هفته سلامت است.
اول تا هفتم اردیبهشت هفته سلامت نام گرفته است.
شعار امسال هفته سلامت پوشش همگانی سلامت برای همه در همه جا است.
7286 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.