هادی نوری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پویش کتاب‌خوان مجازی ، روشی در راستای معرفی کتاب است بدین گونه که در اجرای این پویش فرد می بایست با معرفی کتاب در مدت کمتر از پنج دقیقه به تهیه ویدئو و ارسال آن فایل به سامانه پویش کتاب خوان مجازی در این طرح شرکت کند.
وی برگزاری سلسله نشست های کتاب خوان با محوریت معرفی کتاب توسط نخبگان جامعه را یکی دیگر از اقدامات اخیر این اداره کل عنوان و اضافه کرد: نشست کتابخوان اقدامی است در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی که افراد شناخته شده تجربیات کتابخوانی خویش را در قالب کتاب خواندن با نسل های جدید در میان می گذارند.
مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان تاکید کرد: دانایی ناشی از کتاب، سرمایه فرهنگی است و بدون سرمایه گذاری فرهنگی، هیچ ارتقاءای در جامعه ایجاد نمی شود.
نوری با بیان اینکه هر کجا دانایی باشد قدرت هست و اطلاعات، قدرت پدید می آورد، بیان کرد: دانایی، مطالعه کتاب و کتابخانه همبستگی اجتماعی و آرامش ایجاد می کند.
وی با اشاره به بخشنامه اخیر شورای فرهنگ عمومی کشور درخصوص همکاری و هم افزایی دستگاه های مختلف کشور در ترویج فرهنگ مطالعه، بر ضرورت تعامل همه بخش های جامعه برای تحقق این هدف مشترک تاکید کرد.
وی ادامه داد: مجموعه ما این آمادگی را دارد تا برای گسترش فرهنگ مطالعه در استان از ظرفیت همه دستگاه ها بهره برداری کند.
107 باب کتابخانه نهادی، مشترک و مستقل استان گیلان، دارای یک میلیون و 106 هزار نسخه کتاب و 55 هزار و 702 نفر عضو فعال است.
1881 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.