به گزارش ایرنا استاد بزرگ شطرنج کشورمان عصر پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز شرایطی به وجود آمد که در بندرانزلی به مناسبت بزرگداشت یاد و خاطره شهدای خدمت نفتکش سانچی در یک مسابقه سیمولتانه یا شطرنج همزمان در مقابل صد نفر از شطرنج بازان خوب کشورمان قرار بگیرم.
احسان قائم مقامی افزود: اکثر بازیکنان حاضر در این رقابت از شطرنج بازان خوب گیلان هستند و امیدوارم این رقابت بسیار جدی و سخت، به پیشرفت شطرنج استان کمک کند .
قائم مقامی گفت: مسابقات سیمولتانه برای بازیکنی که به صورت همزمان بازی می کند، کمی سخت تر از بازی های عادی است و فرد شطرنج باز تلاش می کند از تجربه های خود برای شکست رقیبان استفاده کند.
استاد بزرگ شطرنج کشورمان افزود: کیفیت بازی استادی که همزمان با تعداد زیادی از شطرنج بازان رقابت می کند متفاوت تر است و در مقایسه با حالت عادی بازی شطرنج ، چون تمرکز او بین چند بازیکن تقسیم شده و زمان انجام حرکاتش کمتر است، بازی کمی دشوار تر بوده و قابل مقایسه با بازی های کلاسیک نیست .
وی برگزاری چنین رقابت هایی را موجب تقویت شطرنج بازان و ترویج ورزش شطرنج در کشور دانست و تاکید کرد: این رقابت موجب می شود بازیکنانی که در مسیر پیشرفت قرار دارند با محک زدن خودشان در مسابقاتی از این دست در برابر یک بازیکن قوی تر از خود ، به نقاط ضعف و قوت پی برده و با آنالیز بازی انجام شده، خود را در مسیر پیشرفت هرچه بیشتر قرار دهند.
به گزارش خبرنگار ایرنا، سیمولتانه یا نمایش همزمان ، یک نوع از بازی شطرنج است که در آن، یک بازیکن که معمولا استاد بزرگ یا بازیکن سطح دان است، به صورت همزمان با چندین بازیکن رقابت می کند.
در یک سیمول عادی، هیچ ساعت شطرنجی به‌کار نمی‌رود و تخته‌ها معمولاً در یک دایره بزرگ یا چهارگوش چیده می‌شود و نمایش‌دهنده (بازیکن)، از تخته‌ای به تخته‌ای دیگر، در راستای ثابتی راه می‌رود.
7471 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.