مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان از مصرف 6 میلیارد و دویست میلیون مترمکعب گاز در سال گذشته در استان خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان بیان کرد: مجموع مصرف گاز در سال 96 نسبت به مدت مشابه سال قبل تنها 5 درصد افزایش داشته است و این در حالیست که در سال گذشته بیش از 50 هزار مشترک جدید گاز در استان جذب شده است.

اکبر ادامه داد: مصرف گاز در بخش خانگی با وجود افزایش 5 درصدی تعداد مشترکین بیش از 166 میلیون مترمکعب کاهش داشته که این مهم نشان از نهادینه شدن فرهنگ مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی در سراسر استان دارد.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان در ادامه افزود: با توجه به صرفه جویی های صورت گرفته توسط مشترکین فهیم گیلانی، شرکت گاز استان گیلان توانست در سال گذشته بالغ بر 500 میلیون مترمکعب گاز بیشتر به بخش های صنعتی و نیروگاهی استان تزریق نماید و این حمایت از صنایع استان نقش مهمی در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی ایفا کرده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان در ادامه گفت: حدود 49 درصد از مجموع مصرف گاز در استان در سال 96 متعلق به بخش نیروگاهی می باشد و بخش های خانگی با 32 درصد، صنعتی با 10 درصد، حمل و نقل با 5 درصد و تجاری  با 4 درصد در رده های بعدی مصرف گاز  قرار دارند.

وی در پایان با اشاره به پایان رسیدن فصل سرما از همه مشترکین درخواست نمود تا برای کاهش خطرات احتمالی پس از خاموش نمودن وسایل گرمایشی، نسبت به بستن شیر فلکه گاز و نیز مسدود نمودن خروجی لوله های گاز با درپوش اقدام کنند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.