در پی گرم شدن هوا و استنشاق بوی زننده زباله های شهری در منطقه سراوان و گسترش معضلات زیست محیطی آن در سطح وسیعی از منطقه، این روزها دغدغه مردم سراوان و روستاهای اطراف افزون شده و همه نگران خلف وعده مسئولان هستند!
با این توضیح که تابلوی روز شمار نصب شده در ورودی محل دفن زباله سراوان، عدد 595 روز مانده به اتمام نصب زباله سوز را نشان می دهد! (البته این عدد مربوط به روز یکشنبه است)
نکته قابل تأمل این که این روزها شاهد سرمایه گذاری میلیاردی شهرداری رشت در محل دفن زباله از جمله زیر سازی اصولی جاده لندفیل، ایجاد کانالی برای هدایت آب از بالا به سمت پایین، خریداری 15هزار متر از جنگل و ... هستیم!
حال سوال اینجاست آیا این همه هزینه فقط برای 595 روز است یا این هزینه هنگفت بدین جهت است که دستگاه زباله سوز در محل لندفیل سراوان نصب شود؟
البته طبق قولی که مسئولان استان در سال گذشته به مردم سراوان داده بودند، قرار بود پس از پایان 595 روز باقی مانده دستگاه زباله سوز در لاکان نصب شده و محل دفن زباله فعلی سراوان به فضایی سبز و عاری از زباله تبدیل و تحویل مردم سراوان گردد و دیگر هیچ زباله ای راهی سراوان نشود، اما این روزها شواهد چیز دیگری را نشان می دهد و فعل و انفعالات متولیان امر و دست اندرکاران گویای ماجرای متفاوت با گفته های فوق است و اینکه ماجرای انتقال زباله های شهر رشت و دیگر شهرهای همجوار همچنان ادامه دارد و این قصه سری دراز خواهد داشت!
متاسفانه این بی توجهی و این خلف وعده ها سرانجام خوبی را در پی نخواهد داشت و سوای اینکه آلودگی های زیست محیطی و منابع طبیعی را تشدید خواهد کرد باعث گسترش بیماری های مختلف و انتقال آن به ساکنین و حیوانات زنده این منطقه خواهد شد.
براستی تا کی مردم مظلوم و دردمند سراوان باید جورکش معضلات زباله های دیگر نقاط استان بوده و آسیب های آن را به جان بخرند! چرا متولیان و دست اندرکاران ساماندهی زباله های سراوان به فکر محل جایگزین دیگری برای دفع زباله نیستند!
2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.