به گزارش شامگاه سه شنبه روابط عمومی فرمانداری آستارا به ایرنا یونس رنجکش در نشست با مسئول گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان در فرمانداری آستارا افزود: گردشگری سلامت از ظرفیت های مهم آستاراست ولی به دلیل نبود زیرساخت ها امکان بهره مندی از آن وجود ندارد.
وی اظهار کرد: دفتری در پایانه مرزی آستارا به گردشگری سلامت اختصاص یافته اما اقدام قابل توجهی در آن نشده و شرط توفیق در ایجاد گردشگری سلامت، تامین زیرساخت های لازم است.
وی ادامه داد: فرمانداری آستارا برای برگزاری همایش های گردشگری سلامت و دعوت از سرمایه گذاران برای کار اقتصادی در این حوزه آماده است.
رنجکش اضافه کرد: دولت تلاش های خوبی برای آماده‌ سازی بیمارستان 132 تختخوابی این شهرستان انجام داده اما کمبود پزشک متخصص در آن جدی است و دانشگاه علوم پزشکی گیلان تامین آن را پیگیری می کند.
اسماعیل نورصالحی مسئول گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در این نشست گفت: متاسفانه گردشگری سلامت در ایران جایگاه خود را نیافته و اگر چه مشکلاتی در این مسیر در آستارا وجود دارد، اما امیدواریم با مشارکت فرمانداری، تحقق آن را در این شهرستان شاهد باشیم.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و مرکز آن با میزبانی چند میلیون مسافر در سال و تردد بیش از 800 هزار گردشگر داخلی و خارجی از مرز آن، جزو 20 شهر گردشگرپذیر کشور است.
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.