محمدصادق اسلامی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، بیان داشت: در مدت یک ماه اجرای طرح سلامت نوروزی در استان گیلان، 51 هزار و 371 مورد بازدید از اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی، مکان های عمومی، بین راهی، مراکز عرضه قلیان و سامانه های آبرسانی انجام گرفته است.
وی با بیان این که در این مدت سه هزار و 529 اخطار نواقص بحرانی و غیربحرانی انجام شده، افزود : یک هزار و 244 مورد پرونده نیز از اماکن یاد شده، به دادگاه ارسال شده است.
رییس گروه سلامت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان اظهار داشت: در اجرای طرح سلامت نوروزی، پنج هزار و 653 مورد کارت بهداشتی نیز صادر شده است.
وی بیان داشت: در اجرای این طرح، 38 هزار و 137 کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی شامل لبنیات، پروتئین، شیرینی، نان، آجیل، کنسرو، کمپوت و نوشابه معدوم شد .
وی با بیان این که یک هزار و 410 مورد برخورد با دوره گردها انجام شده، اظهار کرد: به 845 مورد از شکایات مردمی شامل دریافت شکایت از طریق سامانه 190 و مراجعه حضوری به مراکز بهداشتی درمانی استان گیلان رسیدگی شده است.
طرح سلامت نوروزی از 15 اسفند سال گذشته، همزمان با سراسر کشور با هدف حفظ سلامت شهروندان و مسافران نوروزی، کنترل و پیشگیری از بیماریهای قابل انتقال از جمله آب و غذا، افزایش و تشدید کنترل و نظارت های بهداشتی هدفمند با حضور بازرسان بهداشت محیط در استان گیلان آغاز شد و به مدت یک ماه ادامه داشت.
در اجرای این طرح 230 نفر از بازرسان بهداشت محیط از هشت صبح تا ساعت 20 شب با لباس خدمت همراه با تجهیزات لازم با خودروهای ویژه بر مکان های تهیه، توزیع و نگهداری مواد غذایی ، هتل ها و مسافرخانه ها نظارت داشتند .
7286 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.