به گزارش خبرنگار ایرنا دوست داران فرهنگ و هنر انزلی با برنامه ریزی انجام شده قبلی در محل سالن ارشاد اسلامی بندرانزلی گرد هم آمدند تا روزی به یاد ماندنی را برای سالمندان در روز پدر به یادگار بگذارند.
هرکس به هرنحوی در صدد کمک و مشارکت برای برگزاری این جشن بود؛ برخی هنر خود را در تزئین سالن و انجام دکوراسیون به نمایش گذاشتند و برخی نیز تدارکات لازم را برای برگزاری هرچه بهتر این جشن انجام دادند.
بر اساس برنامه ریزی های انجام شده قرار بود مراسم از ساعت 18 آغاز شود اما از ساعتی قبل از شروع مراسم مردم مشتاق برای حضور در این مراسم با پای دل گام در این مجلس بی ریا گذاشته و هرکدام به نوعی ارادت خود را به سالمندان به نمایش گذاشتند.
مهمترین اصلی که در برگزاری این مراسم وجود داشت، این بود که مراسم جشن روز پدر برای سالمندان کاملا مردمی برگزار شد و از هیچ نهاد و ارگانی کمکی دریافت نشد و در مقابل اصناف مختلف هرکدام به نوعی بخشی از هزینه های این جشن را برعهده گرفته و علاوه بر اهدای شیرینی و هدایایی به رایگان ، خود نیز در برگزاری این جشن مشارکت کردند.
سالن مملو از جمعیت مشتاق شده بود که مراسم با قرائت قرآن و نواختن سرود ملی جنبه رسمی به خود گرفت و برنامه های این جشن به نوعی تدارک دیده شده بود که دل سالمندان را شاد گرداند.
هنرمندان مختلفی با انجام برنامه هایی همچون استندآپ کمدی و خواندن ترانه های مختلف در وصف پدر شب خاطره انگیزی را برای سالمندان رقم زدند و هنرمندان تئاتر با اجرای نمایشی آیینی علاوه بر بهت و حیرت همگان، شور و شوق وصف ناپذیری در مراسم ایجاد کردند.
اما نقطه اوج این مراسم حضور کریم قربانی کمدین معروف سینما و تلویزیون اهل بندرانزلی در این مراسم بود که این هنرمند نیز علاوه بر اینکه به صورت رایگان در این مراسم حضور یافته بود با هنرنمایی خویش شادی را در دل سالمندان دو چندان کرد.
در ادامه این مراسم از محمدتقی بارور شاعر برجسته و پیشکسوت بندرانزلی و فرهاد رحمان زاده هنرمند موفق بندرانزلی در زمینه تئاتر و کریم قربانی بازیگر سینما و تلویزیون اهل بندرانزلی به عنوان پدران نمونه با اهدای هدایایی به رسم یادبود تجلیل شد و این مراسم به یاد ماندنی و خاطره انگیز برای سالمندان با نورافشانی در محوطه سالن ارشاد به پایان رسید تا باز هم شهروندان بندرانزلی به معنای واقعی بنی آدم اعضای یکدیگرند را به نمایش گذارند و بگویند چو عضوی به درد آورد روزگار، دگر عضوها را نماند قرار.
بندرانزلی در 40 کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع شده و دو آسایشگاه سرای محبت در غازیان و میعاد در انزلی از سالمندان این شهر ساحلی نگهداری می کنند.
7471/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.