به گزارش خبرنگار ایرنا یونس رنجکش فرماندار آستارا عصر یکشنبه در حاشیه این برنامه گفت: نقاط گردشگری این شهرستان نظیر منطقه حیران به دلیل زیبایی های طبیعی، در طول سال مورد توجه مسافران داخلی و خارجی قرار می گیرد و مسافران باید در حراست از آن همکاری کنند.
وی افزود: فرهنگ پربار این مرز و بوم نشان می دهد که مردم با طبیعت، رابطه منطقی و دیرینه دارند و تداوم آن موجب بقای هر چه بیشتر محیط زیست می شود.
وی اظهار کرد: سالانه برای جمع آوری زباله در مسیرهای تردد گردشگران، هزینه های هنگفتی صرف می شود و بار این هزینه ها از عهده این شهرستان خارج است.
رنجکش بیان کرد: آستارا 91 هزار نفر جمعیت دارد، اما بیش از 10 برابر جمعیت خود از گردشگران پذیرایی می کند و میهمانان آستارا باید نقش مهمی در حراست از محیط های طبیعی این شهرستان داشته باشند.
سازمان مردم نهاد آوای لاتون آستارا در جمع آوری زباله های منطقه گردشگری حیران با اداره های یادشده همکاری کرد.
بندر آستارا در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان با میزبانی چند میلیون مسافر در سال و تردد بیش از 800 هزار گردشگر داخلی و خارجی از مرز آن، جزو 20 شهر گردشگرپذیر کشور است و در این شهرستان روزانه به طور میانگین 120 تن زباله تولید و در نزدیکی ساحل خزر دفن می شود.

** جشنواره بادبادک ها و بازی های بومی محلی در آستارا برگزار شد
جشنواره بادبادک پرانی و بازی های بومی محلی به مناسبت 12 فروردین، روز جمهوری اسلامی ایران در نوار ساحلی سفیر امید آستارا برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ایرنا فرماندار آستارا عصر یکشنبه در حاشیه این جشنواره گفت: برگزاری جشنواره های فرهنگی ورزشی با تولید نشاط اجتماعی باعث ماندگاری گردشگران می شود.
یونس رنجکش افزود: در تعطیلات نوروز حدود 10 جشنواره با موضوعات مختلف در شهرستان آستارا برگزار و با استقبال شهروندان و گردشگران مواجه شد.
رئیس اداره ورزش و جوانان آستارا نیز گفت: در این جشنواره های شاد که بیش از سه ساعت به طول انجامید، شرکت کنندگان با به پرواز درآوردن بادبادک ها و تماشای بازی های بومی محلی، روز جمهوری اسلامی را گرامی داشتند.
وحید خاصی پور با بیان اینکه همه گروه های سنی مجاز به شرکت در جشنواره پرواز بادبادک ها بودند، افزود: به بهترین بادبادک ها از نظر زیبایی، مسافت پرواز و زیباترین شعاری که روی آنها نوشته شده بود، جوایزی اهدا شد.
وی بیان کرد: جشنواره بازی های بومی محلی به همراه موسیقی سنتی و لافند بازی (راه رفتن روی طناب) برگزار شد و 2 نفر از ورزشکاران با مهارت از روی طناب راه رفتند.
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.