به گزارش خبرنگار ایرنا گروه فرهنگی شقایق های هیرکانی عصر چهارشنبه در این جشن با همکاری گروه های مردم نهاد، برنامه های پر محتوایی با موضوع پاسداشت آب و گرامیداشت نوروز اجرا کردند.
نی نوازی، بازی های بومی و موسیقی سنتی تالشیان از بخش های مختلف این جشن بود و نمایشگاه دست آفریده های سنتی تالشی نظیر لباس، گلیم، جوراب، حلوا و شیرینی دایر شد.
فرماندار تالش در این آئین گفت: برگزاری این جشن، گامی در پاسداشت آیین های بومی و محلی است و سنت ها به منزله شناسنامه و هویت ما هستند و برنامه های فرهنگی در احیا و ماندگاری آنها تاثیر زیادی دارد.
سید عیسی مهدوی افزود: گروه های مردم نهاد، رسالت خطیری در حفط هویت بومی و فرهنگی تالشیان دارند و باید از ظرفیت آنها برای افزایش نشاط اجتماعی و احیای آئین های ارزشمند استفاده شود.
بخش اسالم تالش حدود 50 هزار نفر جمعیت دارد و روستای پیر هرات از مناطق گردشگرپذیر آن است.
شهرستان تالش با 200 هزار نفر جمعیت و چهار بخش مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود در 110 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان قرار دارد.

** خرید و فروش جوجه رنگی در آستارا ممنوع است
رئیس شبکه دامپزشکی آستارا گفت: با هدف پیشگیری از شیوع آنفلوانزای پرندگان، خرید و فروش جوجه رنگی در این شهرستان ممنوع است و با متخلفان برخورد می شود.
بهرام پورضرب روز پنجشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: یک هزار و 500 قطعه جوجه رنگی از چهار دستگاه خودرو در ایست بازرسی قلعه در محور اردبیل-آستارا کشف و ضبط شد و چهار نفر به مقام قضایی معرفی شدند.
وی افزود: این جوجه ها اغلب برای کودکان خریداری می شوند اما باید تا اطلاع ثانوی از خرید و نگهداری پرندگان و تماس کودکان، افراد سالخورده و بیماران با آنها جلوگیری شود.
وی اضافه کرد: همچنین در قالب طرح نظارتی نوروز شبکه دامپزشکی آستارا، 80 کیلوگرم گوشت غیربهداشتی گاو از سه قصابی کشف و ضبط شد و در این راستا سه متخلف به محاکم قضایی معرفی شدند.
پورضرب از شهروندان خواست در خرید گوشت، به مهر دامپزشکی توجه و محصولات خود را از واحدهای معتبر و تحت نظارت دامپزشکی خریداری کنند.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده و 49 واحد قصابی و 95 واحد مرغ فروشی در آن فعال است.
7105 / 7124 / 7106 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.