رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آستارا روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: آستارا گردی برای چهارمین سال اجرا می شود و از محدوده طرح سالمسازی سفیر امید شروع و موزه فرهنگ و آموزش مدرسه حکیم نظامی، جاده مرزی، بقاع شیخ محمود خیوی و پیر قطب الدین، گردنه حیران، راه آهن، تالاب استیل و پارک طبیعت گردی پناهگاه حیات وحش را شامل می شود.
داریوش ملک زاده اظهار کرد: این تور صبح ها از ساعت 10 و عصرها از ساعت 15 با شرکت حدود 40 نفر در هر نوبت، با یک دستگاه اتوبوس شهرداری اجرا می شود و در صورت افزایش تقاضا، وسیله نقلیه اضافه خواهد شد.
وی بیان کرد: از فردا (جمعه) تا 12 فروردین ماه جشنواره های فرهنگی آرامش بهاری، بازی های بومی و محلی، بادبادک پرانی و جنگ های شادی در باغ ملی، طرح سالمسازی سفیر امید، بازار ساحلی و حرم امام زادگان آستارا برگزار خواهد شد.
دبیر ستاد خدمات سفر آستارا همچنین از مورد استفاده قرار گرفتن بیش از 70 درصد اماکن اقامتی این شهرستان در 2 روز اول سال 97 خبر داد.
ملک زاده گفت: نخستین گروه مسافران و گردشگران نوروزی از 28 اسفند ماه به آستارا وارد شده اند و علاوه بر هتل ها، هتل آپارتمان ها، مسافرخانه ها، بالغ بر شش هزار نفر در کمپینگ های اقامتی شهرهای آستارا و لوندویل اسکان یافته اند.
وی اظهار کرد: ستاد خدمات سفر آستارا از 25 اسفندماه فعال ، تمهیدات لازم برای رفاه حال مسافران اندیشیده شده و دفترچه ها و نقشه های راهنمای مسافران در مبادی ورودی آستارا در حال توزیع است.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آستارا ادامه داد: حسینیه حرم امامزادگان آستارا پذیرای زائران و مسافران است و مدارس نیز با همکاری اداره آموزش و پروش این شهرستان، برای اسکان مسافران فرهنگی مهیا شده و تاکنون بالغ بر یک هزار نفر در آنها اسکان یافته اند.
تالاب استیل، باغ پرندگان، پارک حیات وحش، نوار ساحلی، بازار ساحلی، منطقه دربند، گردنه حیران، بهشت کاکتوس ها، آبشار لاتون، موزه فرهنگ و آموزش مدرسه حکیم نظامی، آبگرم کوته کومه، بقعه های پیر قطب الدین صفوی و سید ابراهیم و سیدقاسم (ع) از جاذبه های آستاراست و همه ساله مسافران زیادی را به خود جذب می کند.
این شهرستان با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد و با میزبانی چند میلیون مسافر در سال و تردد بیش از 800 هزار گردشگر داخلی و خارجی از مرز آن، جزو 20 شهر گردشگرپذیر ایران است.
7105 / 7124 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.