یونس رنجکش عصر سه شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: باید تلاش کنیم تا با حفظ ارزش های نهفته در آداب و سنت‌های فرهنگی و تاریخی، وحدت اجتماعی را در جامعه تقویت کنیم.
وی اضافه کرد: نباید این سنت حسنه را با برخی رفتارهای نسنجیده و ناهنجار به یک چالش و مشکل اجتماعی تبدیل کنیم بلکه باید با برنامه ریزی های منسجم، مسیر بهره برداری صحیح از این آئین ها را فراهم کنیم.
وی افزود: کاستی های موجود در برنامه ‌ریزی‌ها موجب شده تا فرصت‌ها و سرمایه‌های اجتماعی نهفته در این آئین ها به درستی استفاده نشود و چهارشنبه آخر سال را می توان با رعایت حقوق شهروندی و پرهیز از ناآرامی و صداهای ناهنجار به پایان رساند.
رنجکش یادآور شد: برای پیشگیری از اتفاقات و حوادث احتمالی در شهرستان آستارا، نیروهای انتظامی و امدادی در آماده باش کامل هستند.

** 17 آتش نشان آستارا در چهارشنبه آخر سال آماده باش هستند
در همین ارتباط مسئول آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آستارا از آمادگی 17 آتش نشان این شهرستان به منظور مقابله با حوادث احتمالی در چهارشنبه آخر سال خبر داد.
سیروس وظیفه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: آتش نشانی آستارا با ایجاد سه ایستگاه ثابت در چهار راه حکیم نظامی، چهارراه فارابی و سه راه حافظ این شهر از آمادگی لازم برخوردار است.
وی افزود: سه خودروی آتش نشانی ثابت و 2 خودرو سیار از ساعت 18تا 22 برای پیشگیری از خطرات احتمالی آتش سوزی آمادگی دارند.
وی اضافه کرد: یک دستگاه نیسان نیز به منظور جمع آوری و حمل زباله های مواد محترقه در محوطه شهر اختصاص یافته و امیدواریم مردم با آتش نشانان همکاری کنند.
وظیفه از مردم خواست از آتش زدن لاستیک و کارتن در مجتمع های مسکونی، کوچه ها و خیابان ها خودداری کنند و والدین نیز مواظب پرش فرزندان خود از روی آتش باشند تا حادثه تلخ و ناگواری اتفاق نیفتد.
واحد آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آستارا با 17 نیروی انسانی، سه خودروی سنگین، 2 خودروی نیمه سنگین، یک خودروی امداد و 2 تانکر آب رسان فعالیت می کند.

** ششمین خانه هلال در آستارا افتتاح شد
ششمین خانه هلال در دهیاری روستای چلوند از توابع بخش لوندویل این شهرستان فعالیت خود را آغاز کرد.
حسین خورشیدی رئیس جمعیت هلال احمر آستارا روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: در این خانه 2 نفر به عنوان مسئول گروه امداد و نجات و مسئول داوطلبان و خدمات بشر دوستانه فعالیت می کنند و این خانه ها با فعالیت نیروی داوطلبان اداره می شود.
وی با اشاره به اینکه برای راه اندازی خانه هلال هزینه نشده ، افزود: ارائه‌ خدمات امدادی و بشردوستانه، تقویت نقش پذیری اجتماعی جوانان، ایجاد و تقویت روحیه داوطلبی، فرصت سازی مشارکت داوطلبان در فعالیت های جمعیت، توجه به ایمنی، تاب آوری جوامع محلی و کاهش خطر پذیری از هدف های فعالیت خانه های هلال است.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت و دو بخش مرکزی و لوندویل در غرب استان گیلان واقع است.
7105 / 7124 /2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.