سرپرست اداره کتابخانه های عمومی آستارا روز پنجشنبه در حاشیه اجرای این طرح به خبرنگار ایرنا گفت: از 2 هزار و 80 باب کتابخانه در کشور، 467 کتابخانه برای طرح ملی کتابخانه گردی تعیین شده و کتابخانه شهید داوود نشاطی آستارا جزو آنهاست.
آرزو عباس زاده افزود: این طرح با استقبال شهروندان فرهنگ دوست مواجه شد و علاوه بر بازدید از بخش های مخزن، مرجع، کودک و نوجوان، کافی نت و نویسندگان آستارا، با تازه های کتاب آشنا و به صورت رایگان عضو شدند.
وی ادامه داد: در این کتابخانه، هفت کتاب که نام آنها با حرف سین شروع می شود، به عنوان هفت سین کتاب در معرض دید قرار گرفته است.
وی اضافه کرد: نخستین کتابخانه استان گیلان با عنوان قرائت خانه در سال 1302 در آستارا راه اندازی شد و اکنون در چهار کتابخانه این شهرستان، 53 هزار نسخه با 40 هزار و 167 عنوان کتاب موجود است.
عباس زاده خاطرنشان کرد: نشست ماهانه کتابخوان با هدف معرفی تازه های نشر با حضور اقشار مختلف مردم در کتابخانه های پیامبر اعظم (ص) و شهید نشاطی آستارا برگزار می شود.

** افزایش تصادفات منجر به جرح و فوت در آستارا
رئیس پلیس راه آستارا گفت: تعداد تصادفات منجر به فوت در این شهرستان از شش مورد در سال قبل، به 10 مورد در سال جاری و تعداد تصادفات جرحی نیز از 80 به 120 مورد افزایش یافته است.
سرگرد محمد سلیمانی‌راد روز پنجشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: مساعد نبودن شرایط جوی و افزایش مسافرت ها از دلایل افزایش تصادفات رانندگی در محورهای آستارا - اردبیل و آستارا - تالش است.
وی ادامه داد: طرح نوروزی ایمنی جاده ای پلیس راه آستارا از اواخر اسفندماه تا 15 فروردین با شعار ' آرامش در سفر' آغاز خواهد شد و پنج تیم سیار از محدوده ونه ‌بین تا قره‌سو و یک پایگاه ثابت در محدوده منطقه آقچای آستارا مستقر خواهند شد.
وی بیان کرد: برای ترویج فرهنگ سفر ایمن، تابلوهای شعار طرح نوروزی در حوزه استحفاظی پلیس راه آستارا نصب خواهد شد.
سلیمانی‌راد افزود: بخشی از جاده آستارا-اردبیل از محدوده ایست بازرسی قلعه به سمت حیران، فاقد روشنایی و سرعت کاه های آن محور فاقد رنگ آمیزی است و احتمال بروز سوانح وجود دارد.
آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه شمال غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و دارای 25 کیلومتر راه اصلی، 148 کیلومتر راه روستایی و 15 کیلومتر بزرگراه است.
7105 / 7124 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.