به گزارش روز پنجشنبه روابط‌ ‌عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان به ایرنا، وحید طیفوری بیان کرد: نرخ تورم کل کشور و استان در بهمن‌ماه به ترتیب 8.3 و 7.9 درصد بوده ازاین‌رو استان گیلان در بهمن‌ماه، بین 31 استان، دارای رتبه بیست و چهارم بالاترین نرخ تورم کشور است.
وی ادامه داد: در همین راستا، بالاترین نرخ تورم کشور مربوط به استان چهارمحال و بختیاری با 11.9 درصد و کمترین مقدار مربوط به استان بوشهر با 6.8 درصد بوده همچنین استان های هم‌جوار قزوین، مازندران، اردبیل و زنجان به ترتیب با 8.6 ، 8.3، 8.7 و 7.1 درصد دارای رتبه‌های چهاردهم، هفدهم، دوازهم و سی‌ام و نیز استان گلستان با 10.6 درصد دارای رتبه پنجم بالاترین نرخ تورم هستند.
به گفته طیفوری، نرخ تورم گروه عمده کالاهای خوراکی ‌و دخانی کشور و گیلان نیز به ترتیب 12.8 و 11.2 درصد و نرخ تورم گروه عمده کالاهای غیرخوراکی ‌کشور و گیلان به ترتیب 6.6 و 6.8 درصد بوده است.
معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان در خصوص نرخ تورم شهری گفت: این نرخ در کل کشور و استان در بهمن‌ماه به ترتیب 8.2 و 7.8 درصد می‌باشد از این‌رو گیلان بین 31 استان، دارای رتبه بیست و چهارم بالاترین نرخ تورم شهری کشور است.
وی اضافه کرد: همچنین استان های مجاور یعنی قزوین، مازندران، اردبیل و زنجان به‌ترتیب با 8.3، 8.2، 8.6 و7.2 درصد دارای رتبه‌های شانزدهم، هفدهم، یازدهم و سی‌ام و استان گلستان با 10.5 درصد دارای رتبه ششم بالاترین نرخ تورم شهری کشور هستند.
به گفته طیفوری، بالاترین نرخ تورم شهری کشور مربوط به استان چهارمحال و بختیاری با 11.7 درصد و کمترین مقدار مربوط به استان بوشهر با 6.9 درصد بوده است.
وی به نرخ تورم روستایی نیز اشاره و خاطرنشان کرد: این نرخ در کل کشور و استان در بهمن‌ماه به ترتیب 9.1 و 8.2 درصد است و گیلان در بهمن‌ماه بین 31 استان، دارای رتبه نوزدهم بالاترین نرخ تورم روستایی کشور می‌باشد.
وی افزود: همچنین استان‌های قزوین، مازندران، اردبیل و زنجان به‌ترتیب با 9.6، 8.6، 8.8 و 6.8 درصد دارای رتبه‌های دهم، هفدهم، شانزدهم و بیست و ‌نهم و استان گلستان با 10.8 درصد دارای رتبه پنجم بالاترین نرخ تورم روستایی کشور هستند.
به گفته طیفوری، بالاترین نرخ تورم روستایی کشور مربوط به استان کرمانشاه با 12.4 درصد و کمترین مقدار مربوط به استان سیستان و بلوچستان با 5.4 درصد بوده است.
2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.