مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان گیلان گفت: 138 هکتار فضای سبز از بدو تاسیس شرکت شهرک‌های صنعتی استان گیلان تا پایان سال 96 ایجاد شده است.

به گزارش ایلنا از رشت، احمد علی شهیدی گفت: فضای سبز با خواص چند جانبه‌ای که دارد نقش فوق العاده ای در زندگی بشر دارد .

رئیس هیئت مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی استان گیلان تصریح کرد: تکامل حیات، نظم ناشی از آن است و فضای سبز که جزئی از مجموعه حیات است، طبعا از هر نظر برخوردار و کنار تنوع و نظم، قطعا زیبایی و کمال را به همراه خواهد داشت.

وی در ادامه بیان داشت: مهمترین اثرات فضای سبز در شهرک‌ها و نواحی صنعتی ، کارکردهای زیست‌محیطی آنها است که ایجاد تعادل بخشی در شهرک ها و نواحی صنعتی از یک‌سو و بالا بردن سطح زیبایی از سوی دیگر، سبب افزایش کیفیت زیستی آنها شده و برای تداوم آن باید کلیه عوامل لازم به کار گرفته شوند .

رئیس هیئت‌مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی استان گیلان گفت: در همین راستا اقدامات متعددی در سطح شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان صورت گرفته که بخشی از آن عبارت است از، اجرای شبکه جمع‌آوری فاضلاب در 20 شهرک و ناحیه صنعتی ، گاز رسانی به 29 شهرک و ناحیه صنعتی صنعتی برای کاهش آلودگی هوا ،10 تصفیه خانه فاضلاب در حال بهره برداری و 4تصفیه خانه فاضلاب در دست احداث، ایجاد سیستم مناسب برای بهره‌برداری از تصفیه‌خانه‌ها با تهیه دستورالعمل‌های نموداری و راهبردی برای کادر تصفیه‌خانه‌ها و تفکیک تصفیه خانه‌های شهرک‌های صنعتی مختلف.

شهیدی در ادامه چنین بیان داشت: 138هکتار فضای سبز از بدو تاسیس شرکت شهرک‌های صنعتی استان گیلان تا پایان سال 96 ایجاد شده است .

وی گفت: تعداد درخچه‌های دائمی کاشته شده در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان گیلان بیش از 186010 اصله است.

رئیس هیئت‌مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی استان گیلان گفت: استفاده از سیستم آبیاری تحت فشار برای صرفه‌جویی در آبیاری فضای سبز در شهرک‌ها و نواحی صنعتی و هرس نهال‌ها برای ایجاد و توسعه فضای سبز در شهرک‌های صنعتی در نظر گرفته شده و اجرا می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.