چند مورد آتش سوزی های پراکنده روز دوشنبه در باغ های چای و علف زارهای لاهیجان و شهرهای شرق گیلان گزارش شده و سقوط چند اصله درخت نیز در خیابان ها روی چند خودرو و تخریب تیرهای برق خساراتی در پی داشته است. این آتش سوزی های پراکنده توسط ماموران منابع طبیعی و آتش نشانی درحال کنترل است و از سرایت آن جلوگیری بعمل آمده است.
در همین زمینه رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لاهیجان با هشدار به حاشیه نشینان جنگل ها و باغداران چای، از آنها خواست نسبت به برافروختن آتش در باغ ها خودداری کنند.
اکبر معتدی حقی افزود: دو مورد آتش سوزی پراکنده در باغ های چای اتفاق افتاده که هم اکنون نیروهای منابع طبیعی در حال اطفای حریق هستند.
وی اظهار داشت: در جنگل های شهرستان لاهیجان بیشتر آتش سوزی ها از طریق آتشی که چایکاران برای سوزاندن خار و خاشاک باغ های خود بر می افروزند، سرایت می کند و به همین دلیل باید برای هرگونه آتش افروختن در محوطه و داخل باغ ها از اداره منابع طبیعی مجوز دریافت شود.
وی تصریح کرد: بیشتر آتش سوزی ها به دلیل بی احتیاطی توسط باغداران و سرایت آن به جنگل های اطراف رخ می دهد که در صورت عمدی بودن، جرم محسوب شده و ناچار به پیگیری آن از مراجع قانونی خواهیم شد.
رئیس اداره هواشناسی لاهیجان نیز روز دوشنبه به ایرنا گفت: هم اکنون بادی با سرعت 63 کیلومتر در ساعت در این شهرستان در حال وزیدن است و این باد گرم دمای شهر لاهیجان را تا 29درجه سلسیوس افزایش داده و رطوبت هوا نیز با حداقل کاهش به 23درصد درجه رسیده است.
رضا موید ناصری افزود: وزش باد با این سرعت ممکن است با سقوط درختان و شاخه آنها ، خطراتی برای شهروندان به همراه داشته باشند و آنان باید احتیاط لازم را داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: وزش باد گرم از روز گذشته در این منطقه آغاز شده و عصر امروز با تضعیف تدریجی ، از شدت آن کاسته خواهدشد.
در ارتفاعات شرق استان گیلان نیز باد گرم با شدت در حال وزیدن است که بر اثر آن، دمای هوا به 18درجه سلسیوس در شهر دیلمان رسیده و رطوبت نیز در این منطقه کوهستانی به 34درجه کاهش یافته است.
6029/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.