به گزارش خبرنگار ایرنا مجید متقی طلب روز پنجشنبه در همایش فرصت ها و محدودیت های سرمایه گذاری آستارا در هتل اسپیناس این شهرستان گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی گیلان در سال جاری 20 میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان پرداخت کرده و پارک علم و فناوری این استان جزو سه پارک اول کشور است و حدود 40 درصد اعتبارات جاری آن به شرکت های فناور صرف می شود.
وی اظهار کرد: 9 مرکز رشد، 40 کانون خلاقیت شکوفایی و 290 هسته و شرکت فناور مستقل و مستاجر زیر نظر پارک فناوری گیلان فعالیت می کنند و 50 هسته دانش بنیان هستند.
وی بیان کرد: گیلان در حوزه نانو فناوری کشور مهم است و قند شیرین کننده طبیعی برای استفاده بیماران دیابت و تبدیل کاه به سلولز برای پیشگیری از سوزاندان کاه و کلش در مزارع از ایده های تجاری سازی شده پارک علم و فناوری گیلان است.
متقی طلب ادامه داد: مجوز مرکز رشد واحدهای فناور آستارا را از وزارت علوم پیگیری می کنیم و بعد از صدور آن، به جذب نیروی انسانی آن مرکز اقدام خواهیم کرد.
وی خاطر نشان کرد: استان گیلان به لحاظ موقعیت مرزی باید در صدور ایده و طرح های فناورانه پیشگام باشد و با مسئولان مرتبط آستراخان روسیه و باکوی جمهوری آذربایجان، قراردادهایی منعقد کرده ایم و سال گذشته با ارائه طرح و تولیدات یکی از شرکت های پارک فناوری ایران، 60 هزار یورو ارزآوری شد.
رئیس پارک علم و فناوری گیلان گفت: درون زا و پایدار بودن فناوری برای توسعه ضروری است و همایش ملی فرصت ها و محدودیت های سرمایه گذاری، نقش موثری در طرح و کاربردی کردن ایده ها دارد.
همایش فرصت ها و محدودیت های سرمایه گذاری آستارا با حضور اندیشمندان و چهره های علمی از نقاط مختلف کشور در هتل اسپیناس این شهرستان در حال برگزاری است و تا فردا ادامه خواهد داشت.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
خبرنگار:یوسف هدایتی**انتشار:کبیری
7106 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.