به گزارش ایرنا، محمد رضا پارسی در حاشیه آیین افتتاح ساختمان اورژانس اجتماعی بهزیستی صومعه سرا اظهار داشت : با توجه به اینکه مسائل اجتماعی در جامعه رو به افزایش و پیچیدگی است مواجه با این بحران‌های اجتماعی مانند خودکشی و اعتیاد ، طلاق ، کودک آزاری مربوط به این اورژانس است.
وی یاداور شد: سال گذشته ،180 مورد کودک آزاری گزارش شده بود اما در 9 ماهه سال جاری ، 380 مورد گزارش شده است افزود : اقدام به خودکشی پارسال 60 مورد اما در 9 ماهه سال جاری 279 مورد بوده است.
وی با اشاره به اینکه برخی از اقدام به خودکشی ها با شیوه های خشن و برخی با قرص صورت می گیرد اظهار داشت : تفاهم نامه ای با دانشگاه علوم پزشکی ، بهزیستی ، نیروی انتظامی و آتش نشانی در راستای اقدام و عملیات اورژانس اجتماعی در این موارد انجام داده ایم.
وی با بیان اینکه ما تمام تلاشمان را برای کنترل آسیب‌هایی است که جامعه را مورد تهدید قرار می‌دهد افزود: سال گذشته مجلس در بودجه 96با مصوب کردن یکصد میلیارد تومان برای توسعه مراکز اورژانس اجتماعی قصد داشت این مراکز را در شهرهای بالای 50 هزار جمعیت راه اندازی کند.
وی افزود : قبل از اینکه این بودجه اختصاص یابد ما کارهای مقدماتی خود را برای ایجاد این مراکز انجام داده‌ایم که امسال از بودجه مصوب 20میلیارد تومان اختصاص یافت .
پارسی از افتتاح سه مرکز اورژانس اجتماعی در ایام دهه فجر در شهرهای گیلان خبر داد و اظهار داشت : اورژانس اجتماعی در آستانه اشرفیه و صومعه‌سرا در حال بهره برداری و در چند روز دیگر شاهد افتتاح این مرکز در شهرستان رضوانشهر خواهیم بود .
وی نقش نیروی انتظامی و دادگستری در اورژانس اجتماعی را بسیار مهم دانست و اظهار داشت : این مراکز با همکاری بخش غیردولتی با استفاده از نیروهای روانشناس و مددکار در هر شهرستان به تعداد هشت تا 10نفر و با حداقل یک دستگاه خودروی اورژانس راه اندازی می شوند که از طریق 123 می توانند پاسخگو باشند.
وی افزود : تا سال گذشته فقط پنج شهر گیلان دارای اورژانس اجتماعی بودند که امسال علاوه بر سه مرکز در دست افتتاح مقدمات راه اندازی اورژانس اجتماعی در شهرستان ماسال هم فراهم شده است.
خبرنگار: حسن پور
7292/ 6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.