همزمان با پنجمین روز دهه فجر، دو دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری در شهرستان لاهیجان افتتاح شد.

به گزارش ایلنا از لاهیجان، همزمان با پنجمین روز از دهه مبارک فجر با حضور مسئولان استانی و شهرستانی "دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری هورخش" در لاهیجان افتتاح شد.

این دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری که افتتاح آن قریب به100میلیون تومان هزینه داشت، موجبات اشتغالزایی 6 نفر در صنعت گردشگری را فراهم کند و کیفیت‌بخشی به خدمات سفر و ارائه بسته‌های جدید گردشگری در این شهرستان را رونق بخشید.

افتتاح دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری"سفرهای آقای گردشگر" در این شهرستان با حضور مسئولان استانی و شهرستانی به اجرا رسید.

با افتتاح این دفتر خدمات گردشگری که100 میلیون تومان اعتبار 6 را به خود اختصاص داده 6 نفر به چرخه اشتغال پایدار وارد شدند.

حمیدرضا آذرپور معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان در مراسم افتتاح این پروژه با اشاره به ضرورت فراهم کردن عناصر سفر در گیلان بهعنوان استانی پیشرو در صنعت گردشگری اظهار داشت: سفر واقعیتی انکارناپذیر و یکی از مهمترین فعالیت‌های انسان پیشرفته است و در این بین دفاتر خدمات گردشگری و مسافرتی نقش عمده‌ای را ایفا می‌کنند.

وی با بیان اینکه دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری سعی بر تامین اطلاعات و فعالیت‌های مسافرتی و هر آنچه را که مورد نیاز گردشگران است دارند؛ مهم‌ترین کار این موسسات را برآورد تقاضا یا ایجاد تقاضای مثبت نسبت به جاذبه‌های گردشگری و به نوعی پیش بینی انگیزه‌های مردم برای مسافرت دانست.

این مسئول متذکر شد: دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری نقش تسهیل کننده را در کانال توزیع خدمات صنعت گردشگری و تدارک زمینه مناسب ایجاد بازار بر عهده دارند و سعی می‌کنند تا با معرفی جاذبه ای نو و یا پدیده ای بکر گوی سبقت را از رقبای خود بربایند.

آذرپور با تاکید بر لزوم جهت‌گیری هرچه بیشتر دفاتر خدمات مسافرتی به سوی سفرهای گروهی و سازمان یافته به‌عنوان یکی از رویکردهای اصلی سازمان‌های گردشگری در کشورهای مختلف خاطرنشان کرد: توسعه این مهم علاوه بر کیفیت‌افزایی سفر در ابعاد ترافیکی و مدیریت هزینه‌ها، تبعات بسیاری را از جمله در زمینه‌های اجتماعی، فرهنگی و زیست محیطی کاهش می‌دهد.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و  گردشگری استان گیلان در پایان بر کیفیت‌بخشی به خدمات سفر و ارائه بسته های جدید گردشگری تاکید کرد و تصریح کرد: نظارت بر فعالیت دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری باید تشدید و تسریع یابد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.