به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدحسین شهدی نژاد روز دوشنبه در نشست خبری در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان گیلان افزود: بیمارستان رسول اکرم (ص) در رشت به عنوان تنها بیمارستان ملکی تامین اجتماعی استان ارائه کننده بهترین خدمات الگوی رایگان است.
وی اظهار داشت: در 9 ماه گذشته امسال، بیش از یک میلیون و 332 هزار نفر به مراکز درمانی ملکی تامین اجتماعی استان گیلان مراجعه کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ، 5/ 5 درصد رشد داشته است.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان گیلان خاطر نشان کرد: در این مدت، افزون بر یک میلیون و 22 هزار نفر به پزشکان عمومی و بیش از 220 هزار نفر به پزشکان متخصص این مراکز ملکی تامین اجتماعی مراجعه کردند.
وی تعداد مراجعان به دندانپزشکان در مراکز ملکی تامین اجتماعی استان گیلان در این مدت را افزون بر 90 هزار نفر عنوان و تصریح کرد: این میزان نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته 12 درصد رشد را نشان می دهد.
شهدی نژاد تعداد بیماران بستری در بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) رشت طی 9 ماه امسال را بیش از 13 هزار نفر عنوان و یادآور شد: در این مدت شش هزار و 500 عمل جراحی در این بیمارستان انجام شده است.
وی اضافه کرد: ساخت بیمارستان 64 تختخوابی لنگرود با اعتباری افزون بر 600 میلیارد ریال، پروژه مرکز درمانی و ساختمان شعبه آستانه اشرفیه به صورت مشترک با اداره کل تامین اجتماعی با زیربنای سه هزار و 781 مترمربع و ساختمان جدید پلی کلینیک تخصصی انزلی در دو طبقه با اعتبار حدود 9 میلیارد تومان از پروژه های در حال ساخت و توسعه و مراکز ملی تامین اجتماعی است.
حق پرست با بیان این که در سال جاری طرح ارتقای هتلینگ بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) با اعتباری بالغ بر 39 میلیارد ریال اجرایی شده ، اظهار کرد: با اجرای این طرح فضاهای عمومی و اختصاصی بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) متناسب با شان بیمه شدگان تامین اجتماعی همانند بیمارستان های درجه عالی و مطلوب تغییر شکل و کاربردی شده است.

*پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی به مبلغ 57 میلیارد ریال
مدیر شعب بانک رفاه کارگران گیلان نیز در بخش دیگری از این نشست خبری بیان داشت: طی 10 ماه گذشته، 57 میلیارد ریال در قالب یک هزار و 132 فقره تسهیلات مشاغل خانگی در استان پرداخت شده است.
سید ولی الله محقق خاطر نشان کرد: همچنین در این مدت، 93 میلیارد ریال تسهیلات مسکن روستایی به تعداد 500 فقره، هفت میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه سازمان بهزیستی به تعداد 47 فقره و 40 میلیارد ریال تسهیلات خوداشتغالی کمیته امداد امام خمینی (ره)به تعداد 263 فقره پرداخت شده است.
وی با بیان این که در این مدت 229 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به تعداد دو هزار و 205 فقره پرداخت شده، اظهار کرد: 45 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه مستمری بگیران و 398 میلیارد ریال تسهیلات خرید کالا و تعمیرات مسکن به مستمری بگیران پرداخت شده است.
خبرنگار: شادی خورشیدی سدهی**انتشار دهنده: بابایی
7286 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.