ساسان عادلی روز پنجشنبه افزود: با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لاهیجان و کانون بسیج هنرمندان این شهرستان با فرا رسیدن سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی فیلم سینمایی سیانور اثر درخشان بهروز شعیبی از فیلمسازان نامی کشور در لاهیجان به نمایش در آمد.
وی خاطرنشان کرد: موضوع اصلی این فیلم سینمایی بر گرفته از روایات رسمی دولت ایران از وقایع درونی سازمان مجاهدین خلق ایران پیش از انقلاب 1357 ایران است و بازگو کننده اختلافات میان دو دسته در سازمان مجاهدین خلق و درگیری میان چهره‌های کلیدی آن مانند تقی شهرام، مرتضی صمدیه لباف و مجید شریف واقفی است که در متن یک داستان عاشقانه نافرجام استمرار دارد.
وی یادآورشد:این فیلم عصر چهارشنبه در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لاهیجان به نمایش درآمد و در پایان مورد نقد و بررسی قرار گرفت.
وی تصریح کرد: فیلم سینمایی سیانور در بخش‌های بهترین بازیگر نقش اول مرد، بهترین بازیگر نقش مکمل زن، بهترین فیلمبرداری و بهترین طراحی صحنه و لباس جشن انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران نامزد دریافت جایزه را کسب و جایزه بهترین فیلم جشنواره جایزه ققنوس را نیز دریافت کرده است.
وی گفت: بازیگرانی که در این فیلم نقش آفرینی کردند می توان به مهدی هاشمی ، هانیه توسلی ، پدرام شریفی ، بابک حمیدیان ، حامد کمیلی و بهنوش طباطبایی اشاره کرد.
همچنین فیلم مستند بلند حمید هما ساخته محمد علی سجادی فیلمساز مطرح سینمای ایران هفته گذشته در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان به نمایش درآمد که مستندی درباره زندگی و آثار هما روستا و حمید سمندریان دو تن از هنرمندان برجسته تاتر کشور ساخته شده است.
وی افزود: فیلم مستند حمید هما پس از نمایش با حضور آرمان فیاض از فیلمبرداران فعال و خلاق سینمای ایران که فیلمبرداری این مستند را برعهده داشت مورد نقد و بررسی قرار گرفت و این سینماگر لاهیجانی درباره چگونگی ساخت این مستند و خاطراتش از پشت صحنه فیلم نکاتی را یاداوری شد.
خبرنگار: نظرپور**انتشار دهنده: بابایی
6029 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.