به گزارش ایرنا، مصطفی سالاری روز چهارشنبه در نشست مشترک کمیته‌های تخصصی توسعه منظومه گردشگری، توسعه گردشگری دریایی و برندسازی خوراک و پوشاک گیلان در رشت، بیان کرد: شرایط مناسبی برای توسعه گردشگری استان فراهم شده که بایستی از این ظرفیت به نحو مطلوب استفاده کنیم.
وی افزود: تسهیلات اشتغالزایی روستایی در حوزه‌هایی اختصاص داده شود که درآمدزایی برای مردم در پی داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه گردشگری را محور اول توسعه در استان قرار داده ایم، گفت: بدنبال این هستیم تا بتوانیم فرصت های سرمایه گذاری استان در بخش گردشگری را مدون کنیم.
سالاری گفت: باید با مشخص کردن فرصت‌های گردشگری و معرفی آنها به سرمایه‌گذاران ، زمینه توسعه این بخش را فراهم سازیم.
وی تصریح کرد: رویکرد ما در رابطه با گردشگری متناسب با ظرفیت و استعداد استان است و برنامه ریزی های انجام شده در بخش گردشگری استفاده از مواهب الهی ، اشتغال و رونق اقتصادی است.
سالاری از برگزاری همایش فرصت‌های سرمایه‌ گذاری استان در حوزه گردشگری طی اردیبهشت ماه سال آینده در منطقه آزاد انزلی خبر داد و گفت : باید دستگاه های مربوطه با شناسایی و معرفی فرصت‌های گردشگری در جهت جذب سرمایه‌گذاران و اختصاص اعتبارات برای احداث زیرساخت‌های لازم این بخش اهتمام داشته باشند.
استاندار گیلان افزود: در همین راستا بایستی کتابچه فرصت های سرمایه گذاری استان در بخش گردشگری تهیه شده و در اختیار سرمایه گذاران قرار بگیرد.
وی همچنین با تاکید بر ضرورت مشخص کردن ظرفیت بوم گردی در مناطق مختلف استان خاطرنشان کرد: با توجه به استعداد گردشگر‌پذیری روستاها، می توان تعداد واحدهای بوم‌گردی قابل ساخت را مشخص کرد.
سالاری گفت: توسعه گردشگری علاوه بر اشتغالزایی و رونق اقتصادی، حفاظت از محیط زیست استان را نیز بدنبال دارد که در همین راستا می توان تسهیلاتی را برای ساخت و سازهای خدماتی و پذیرایی شناور اختصاص داد.
وی با بیان اینکه باید خود را در جهت ایجاد فرصت شغلی برای مردم مسئول بدانیم، تصریح کرد: نمی خواهیم به مردم وام بدهیم و بدون اشتغال و درآمدزایی، فقط آنها را بدهکار کنیم.
سالاری توسعه گردشگری دریایی را از اولویت‌های مهم استان در جهت توسعه گردشگری دانست و گفت: نقاط مستعد و گشت‌های دریایی، شناسایی و معرفی شود.
وی به اهمیت گردشگری کشاورزی در روستاها نیز اشاره و بیان کرد: با بهره‌ گیری از ظرفیت های کشاورزی روستایی و پیوند زدن آن به گردشگری، می توان زمینه توسعه این بخش را فراهم کرد.
خبرنگار:مریم سلیمانی**انتشاردهنده:کبیری
7296/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.