به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه رشت به ایرنا، آیت الله زین العابدین قربانی روز دوشنبه در دیدار با خانواده شهید حامد بهاری هشکوائی دریانورد نفتکش ایرانی حادثه دیده سانچی در رشت، با اشاره به اینکه ملت ایران به طور یکپارچه از این حادثه اندوهگین هستند، اظهار کرد: دل تمام ملت همراه خانواده شهدای نفتکش سانچی است.
وی تحمل از دست دادن عزیزان را سخت توصیف و خاطرنشان کرد: هدف دریانوردان نفتکش ایرانی حادثه دیده سانچی، حفظ نظام مقدس اسلامی ایران در راستای اقتصاد مقاومتی بود.
نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه دریانوردان نفتکش سانچی جزو شهدا محسوب می‌شوند، تصریح کرد: در روایت داریم شهدا می‌توانند تا 80 هزار نفر از خانواده و اطرافیان خود را شفاعت کنند.
آیت‌الله قربانی حضور در جمع خانواده های معظم شهدا را افتخاری برای مسؤولان خواند و بیان کرد: امیدواریم شفاعت شهیدان شامل حال ما شود.
پدر شهید حامد بهاری هشکوائی نیز در این دیدار، با قدردانی از حضور مسؤولان در کنار خانواده شهدای نفتکش سانچی گفت: مسؤولان با حضور در جمع خانواده شهدای حادثه دیده ابراز همدردی خود را اعلام می‌کنند.
به گزارش ایرنا 16 دی ماه امسال یک کشتی فله بر چینی حامل 64 هزار تن گندم در سواحل شانگهای به نفتکش ایرانی سانچی که حامل بیش از 130 هزار تن میعانات گازی بود، برخورد کرد. در این حادثه، نفتکش سانچی با 30 تبعه ایرانی و دو بنگلادشی دچار حریق و انفجارهای سنگین شد که کار امدادرسانی در منطقه را با مشکل مواجه و در برخی مواقع ناممکن کرد.
با دستور و تاکید رئیس جمهوری، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان مسئول ویژه رسیدگی به این واقعه تعیین شد و گروه های کارشناسی و امدادی از جمله تکاوران ارتش به منطقه اعزام شدند تا با هماهنگی مقامات و مسئولان چینی و همکاری برخی کشورهای دیگر، کارهای مربوط انجام گیرد اما اقدام های فوریتی و ضربتی برای خاموش کردن شعله ها و تعیین وضعیت خدمه نفتکش ایرانی به دلیل گستردگی دامنه انفجارها و همچنین دمای بسیار زیاد حاصل از آتش سوزی بی ثمر ماند، زیرا نزدیک شدن به کشتی سانچی و حضور طولانی مدت در آن برای بررسی وضعیت میدانی ناممکن شده بود.
سرانجام 24 دی ماه خبر جان باختن همه کارکنان و غرق شدن تانکر نفتکش ایرانی سانچی اعلام شد. رهبر معظم انقلاب اسلامی در این زمینه پیام تسلیتی صادر کردند و هیات دولت 25 دی ماه را به این مناسبت عزای عمومی اعلام کرد.
2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.