به گزارش روز دوشنبه خبرنگار ایرنا؛ سید عیسی مهدوی در همایش مدیریت پسماند تالش در سالن معراج اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان افزود: اگر احتمال آلایندگی کارخانه کمپوست کرگانرود تالش وجود داشت، سازمان حفاظت محیط ‌زیست اجازه ساخت آن را نمی داد و با اینکه این سازمان در مورد خیلی از کارخانه‌های کمپوست گیلان حرفی برای گفتن دارد، با احداث آن در کرگانرود موافقت کرده است.
وی اظهار کرد: زمین احداث کارخانه کمپوست در بخش کرگانرود تالش در سال 82 به شهرداری تالش واگذار شده و ارزش زمین‌های مجاور کارخانه چندین برابر شده است، اما دوستانی با این کار اساسی که زندگی حداقل 500 هزار نفر را نجات خواهد داد، مخالفت می کنند.
وی ادامه داد: مدیریت زباله در استان های شمالی کشور نقش حیاتی دارد و روش های دفن زباله به دلیل ساختار سکونتگاه ها، تراکم جمعیت، کمبود و گرانی زمین جوابگوی این مناطق نیست و در دنیا در حال از بین رفتن است و کشورهای مختلف به دنبال تبدیل زباله به سوخت و جایگزین کردن آن به جای نفت هستند.
مهدوی بیان کرد: حجم زیادی از پسماندها را زباله های عمومی و خانگی تشکیل می دهد و مخلوط شدن آن با پسماندهای عفونی، بر تهدید این معضل می افزاید.
وی افزود: تاکید بر مدیریت پسماند و استفاده از ظرفیت بخش های خصوصی و سرمایه گذاری در قانون بودجه شهرداری ها نشان دهنده اهمیت موضوع است؛ درب فرمانداری تالش برای شهروندان باز است و هر کس در رابطه با کارخانه کمپوست زباله این شهرستان سئوالی دارد، می تواند از مجری آن بپرسد.
شهرستان تالش با 200 هزار نفر جمعیت در بخش های مرکزی، اسالم، کرگانرود و حویق در 110 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان قرار دارد و حجم زیاد تولید زیاله از مشکلات این شهرستان است.
خبرنگار: سید جلال سید محمدی
7106 / 7124 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.