به گزارش خبرنگار ایرنا یونس رنجکش شامگاه سه شنبه در بازدید از بیمارستان آستارا گفت: با دو روش استقرار یک تیم پزشکان پنج نفره تا پایان ماه جاری در کوتاه مدت و جذب پزشکان طرحی از طریق دانشگاه علوم پزشکی در دراز مدت، مشکل کمبود کادر درمانی این بیمارستان را حل می کنیم تا مردم نگرانی نداشته باشند.
وی افزود: درمانگاه ها، مرکز درمانی سیدالشهدا بسیج و برخی از مطب ها نیز برای پاسخگویی به نیازهای بهداشتی و درمانی مردم به فعالیت خود افزوده اند، تا زمان استقرار تیم پزشکان مشکل خاصی به وجود نیاید.
وی اظهار کرد: از روز افتتاح بیمارستان آستارا به نواقص جزئی آن حساس و معترض بودم و تلاش شد تا با امید به وعده های دستگاه مجری بیمارستان نسبت به رفع نارسایی ها، شیرینی این طرح بزرگ در کام مردم بماند اما مشکلات آن برطرف نشده و کمبود پزشک نیز به آن افزوده شده است.
رنجکش بیان کرد: آستارا همیشه علاوه بر جمعیت خود میزبان خیل زیادی از گردشگران و مسافران داخلی و خارجی است و حوزه بهداشت و درمان این شهرستان، نگاه ویژه دانشگاه علوم پزشکی گیلان را می طلبد و سهل انگاری در این راستا قابل قبول نیست.
او ادامه داد: کمبود کادر درمانی مرکز فوریت های پزشکی بیمارستان آستارا باید به زودی برطرف شود و این امر برای رفع نگرانی مردم با جدیت پیگیری می کنیم.
تعدادی از پزشکان مرکز فوریت های پزشکی بیمارستان 132 تختخوابی آستارا به علت پرداخت نشدن مطالبات خود، محل خدمت خود را ترک کرده اند و مرکز یاد شده با کمبود پزشک مواجه است.
این بیمارستان، 20 هزار و 650 متر مربع مساحت، چهار طبقه و بخش های تخصصی داخلی و جراحی، زنان و زایمان، کودکان و نوزادان، پشتیبانی، مراقبت ویژه، اورژانس، درمانگاه، آزمایشگاه و کلینیک های درمانی دارد و برای احداث و تجهیز آن 450 میلیارد ریال هزینه شده است.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.
خبرنگار: عیسی پاشاپور
7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.