هادی نوری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بدون توضیح در ارتباط با میزان این افزایش، یکی از مهمترین اقدامات انجام شده در سه ماه گذشته را تدوین برنامه پنج ساله کتابخانه های عمومی با برش های یک ساله عنوان کرد.
وی با بیان اینکه این برنامه با محوریت توسعه کتابخوانی در گیلان تدوین شده، گفت: ویژگی مهم این برنامه ریزی توسعه زیرساختی، بهبود وضعیت شرایط فعلی در حوزه عمرانی، فناوری اطلاعات، تبلیغات و بسترهای کتابخوانی است.
نوری در بخش دیگری از سخنانش، به ارائه شیوه نامه شورای فرهنگی عمومی کشور در خصوص همکاری دستگاه های مختلف در حوزه ترویج گفتمان کتابخوانی خبر داد و گفت: در این دستورالعمل نهاد کتابخانه های عمومی بعنوان یکی از دستگاه های متولی امر در کنار نهادها، سازمان ها و دستگاه های فرهنگی و اجرایی دیگر قرار گرفته است.
وی قرار گرفتن نام دستگاه هایی چون شهرداری، آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی، صنعت، معدن و تجارت، صنوف مختلف و بسیاری دیگر از سازمان ها در این بخشنامه را نشان از اهمیت موضوع کتاب و توجه به مقوله مطالعه در جامعه دانست و گفت: کتابخانه های عمومی باید زیرساخت لازم برای کمک این دستگاه ها به ایجاد علاقه کتابخوانی در مردم و حضور ایشان در کتابخانه های عمومی را فراهم آورند.
نوری ترویج گفتمان کتابخوانی را نیازمند برنامه ریزی بلندمدت دانست و افزود: ترویج گفتمان کتابخوانی نیازمند برنامه ریزی بلند مدت، کارجمعی و نیز نظارت بر اجرای صحیح اقدامات است.
103 باب کتابخانه نهادی، مشترک و مستقل استان گیلان، دارای یک میلیون و 106 هزار نسخه کتاب و 55 هزار و 702 نفر عضو فعال است.
خبرنگار: ضامن
1881/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.