احمد سیاوش پور روز پنجشنبه در حاشیه گردهمایی فصلی روسای دادگستری ها و دادستان های استان در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان افزود: همچنین طی 9 ماه امسال 111 هزار و 450 فقره پرونده وارد دادسراهای استان شده است که بیانگر افزایش 11درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل می باشد.
وی یکی از علت های افزایش ورودی پرونده ها را، ثبت تمامی پرونده ها دانست و افزود: به غیر از تعداد اندکی پرونده که برای تحقیقات در کلانتری هاست، همه پرونده ها ثبت شده اند.
وی تصریح کرد: ازعلل دیگر افزایش ورودی پرونده ها می توان به اقتضای وضع اقتصادی، اشتغال و مشکلات اجتماعی و بخشی نیز مربوط به فضای مجازی و تنش ها و اختلافات خانوادگی اشاره کرد.
رئیس کل دادگستری گیلان اضافه کرد: البته طلاق در استان کمتر شده است و کمترین رشد طلاق را نسبت به سایر استان ها داشته ایم.
سیاوش پور به تعداد ورودی و پرونده های مختومه در دادگاه انقلاب اشاره و تصریح کرد: همچنین در دادگاه انقلاب پرونده های ورودی و مختومه یک درصدکاهش داشته است.
این مقام ارشد قضایی با تاکید بر اینکه حمایت از توسعه استان با حفظ امنیت سرمایه گذاری محقق می شود تصریح نمود: دستگاه قضایی استان خود را موظف می داند تا در همکاری و همراهی با دستگاه اجرایی در راستای ایجاد زمینه اشتغال جوانان و رفاه مردم گام بردارد.
سیاوش پور گفت: هر گروهی که به عنوان دولت سر کار باشد، برمبنای قانون ، منویات مقام معظم رهبری و سیاست هایی که قوه قضاییه پیش بینی کرده همکاری می کنیم.
وی با اشاره به شرح وظایف قوه قضائیه در دو بعد قضایی و نظارتی آن بیان کرد: دستگاه قضایی در هر دو بعد مسئول رسیدگی به دعاوی مردم و صیانت ازحقوق عامه و بیت المال است.
سیاوش پور با اشاره به نقش نظارتی قوه قضائیه گفت: بخش های مختلف دستگاه قضایی همچون سازمان بازرسی و دیوان عدالت اداری می توانند بر مسائل مختلف در چارچوب قانون نظارت داشته باشند.
سیاوش پور اضافه کرد: دستگاه های نظارتی هر جای تخلف و انحرافی در اجرا پیش بیاید، رسیدگی می کنند.
وی تصریح کرد: اگر جرمی رخ داد دستگاه قضایی با توجه به شان قوه قضاییه هم از باب قضاوت و هم نظارت به آن رسیدگی می کند.
رئیس کل دادگستری گیلان گفت: به جرمی که از سوی مدیری رخ بدهد و در قانون تعریف شده باشد، تکلیف داریم، رسیدگی کنیم چون اموال بیت المال است.
وی با بیان اینکه انتظار نیست مدیر مرتکب تخلف شود، تصریح کرد: اگر مدیری که دستگاه اجرایی را هدایت می کند ، دچار خطا شود، نمی توان نادیده گرفت.
سیاوش پور با بیان اینکه عده ای روی یک مدیر حساس می شوند، تصریح کرد: شایسته نیست از مدیری که اتهام بر او وارد است متعصبانه دفاع شود ، ممکن است آن مدیر زحماتی هم کشیده باشد اما باید به تخلفش نیز رسیدگی شود.
این مقام ارشد قضایی استان تصریح کرد:هدف ما عزت جمهوری اسلامی، خدمت به مردم و پیشرفت استان است.
خبرنگار: سلیمانی**انتشار دهنده: بابایی
7296 / 6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.