به گزارش دوشنبه شب روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان به ایرنا ، محمد رضا نازک کار در نشست مشترک با دستگاه های مربوطه هماهنگی عملیات راهداری زمستانی افزود: 41 اکیپ راهداری با 482 نفر نیروی راهدار اماده اجرای طرح زمستانی در راه های استان می باشند.
وی اظهار کرد: برنامه ریزی لازم برای راهداری زمستانی در طول راههای حوزه استحفاظی گیلان انجام و 274 دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین در 25 راهدارخانه استان(16 راهدارخانه ثابت و 9 راهدارخانه سیار) مستقر شده و راهدارخانه های استان نیز در حد امکانات موجود تجهیز شده اند.
نازک کار تصریح کرد: در هنگام بارش برف با توجه به امکانات و نیروهای راهداری اولویت اصلی این اداره کل بازگشایی راه‌های شریانی و اصلی بوده از این رو محورهای فرعی و روستایی در اولویت‌های بعدی قرار دارند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تقدیر و تشکر از هماهنگی و همراهی مجموعه پلیس راه استان با عوامل راهداری در طرح زمستانی گذشته اظهار امیدواری کرد که این هماهنگی امسال نیز به نحو مطلوب تر استمرار یابد.
رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی گیلان نیز در این نشست گفت: تعامل و همدلی همه دستگاه‌ها بویژه راهداری و پلیس راه می‌تواند نقش مهمی در برقراری تردد ایمن و روان در محورهای شریانی بخصوص در شرایط خاص زمستان باشد.
سرهنگ حسین محمد پور با اعلام آمادگی کامل پلیس راه برای انجام عملیات مرتبط با راهداری زمستانی، افزود: ماموران پلیس راه با تمام توان و امکانات آماده خدمت رسانی به مردم هستند.
وی تصریح کرد: در طول اجرای طرح زمستانی چهار کانکس پلیس راه در چهار محور کوهستانی و هفت کانکس در سایر جاده های استان مسقر شده و 60 تیم بصورت روزانه به محورهای مواصلاتی استان اعزام می شوند.
فرمانده پلیس راه استان در بخش دیگری از سخنان خود از بکارگیری شش تیم گشت محسوس بصورت ثابت و روزانه در گردنه های حیران،الماس،دوران،کوهین،دیلمان و اشکورات در طرح زمستانی امسال خبر داد.
سرهنگ محمد پور سپس بر ضرورت آگاهی بخشی به عموم مردم جهت به همراه داشتن تجهیزات ایمنی سفر زمستانی، مانند زنجیر چرخ تاکید و تصریح کرد: بخشی از مشکلاتی که در سال گذشته در زمینه انسداد محورها با آن مواجه بودیم توقف خودوروهای فاقد زنجیر چرخ در محورها بود که این امر موجبات بروز ترافیک و کندی حرکت و در نهایت باعث جلوگیری از انجام به موقع وظیفه ارگانها و نهادهای امدادی شد.
در این نشست ضمن بررسی موانع و مشکلات طرح زمستانی سال 95 به تفکیک شهرستان ها، رؤسای ادارات راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان ها و همچنین فرماندهان پاسگاه‌های پلیس راه استان نقطه نظرات و پیشنهادات و انتظارات خود را جهت فراهم نمودن آمادگی مطلوب جهت اجرای عملیات راهداری زمستانی مطرح کردند.
به منظور تعامل و برنامه ریزی جهت اجرای بهینه عملیات راهداری زمستانی و بررسی نقاط قوت و ضعف عملیات راهداری سال گذشته، نشست مشترک هماهنگی عملیات راهداری زمستانی با حضور مسئولان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان ، فرماندهان پاسگاههای پلیس راه ، معاون دفتر روستایی استانداری و رئیس گروه امداد حوادث استانداری در سالن اجتماعات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان برگزار شد.
خبرنگار: سلیمانی** انتشار دهنده:بابایی
7296 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.