این نمایشگاه نقاشی در سالن برج مظفر واقع در خیابان امیرشهید در معرض دیدگان علاقه مندان قرار گرفته است آثاری از نقاشی های رنگ و روغن و اکرلیک بانو پروانه خورسند با موضوع طبیعت و انسان از پنجشنبه بیست و سوم آذر ماه با حضور مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گیلان در لاهیجان تا دوشنبه چهارم دی ماه در معرض تماشا قرار دارد .
تابلوهای نقاشی به نمایش گذاشته شده در این سالن تصاویری از گل و گیاه ، درخت و انسان را با ترکیب و هارمونی رنگ های قشنگ و زیبا درهم می آمیزد.
تابلوی های نقاشی که نتیجه علاقه و ذوق چندساله این بانوی هنرمند است تا با جادوی رنگ ها بینندگان خوش ذوق را لخظاتی در دنیای زیبایی ها فرو برد ، تابلوهایی که او آنها را چون فرزندان خود دوست دارد و می گوید هر یک از این تابلوها در حد یکی از فرزندانم برایم ارزشمندنذ.
پروانه خورسند در گفت و گو با خبرنگار ایرنا می گوید از کودکی به نقاشی علاقه داشته است و در سبک های رئالیسم ، امپرسیونیسم و اکسپرسیونیسم نقاشی می کند .
وی که این نمایشگاه را با هزینه های شخصی برگزار کرده است از هنرمندان شهرش انتظار دارد که بیش از عموم مردم به این نماشگاه توجه داشته و از کنار آن به راحتی رد نشوند.
نمایشگاه بر بال پروانه دومین نمایشگاه این بانوی هنرمند لاهیجانی است و می گوید دوست دارد دیدارکنندگان با تماشای آثارش بتوانند زورق روح و روان خود را به موج رنگ ها بسپارند و با تاثیر از این نقاشی ها بتوانند به ساحل آرامش برسند.
اکبرشاهانی مقدم ، نقاش ،شاعر، کاریکاتوریست ، گرافیست ، فیلمنامه نویس و مدرس و مربی دوره های آموزشی گرافیک اداره ارشاد لاهیجان که دارای 17 اثر ادبی و هنری است و برگزاری 14نمایشگاه انفرادی از آثار نقاشی ، کاریکاتوریست و گرافیک درسراسرکشور را در کارنامه خود دارد ،آثار این نمایشگاه را در سطح بالا ارزیابی کرد.
شاهانی مقدم به خبرنگار ایرنا گفت: آثار نمایشگاه نقاشی بر بال پروانه از نظر هنری فوق العاده است و از رنگ ها به خوبی استفاده شذه و بسیاری از این آثار نه در سطح استانی و نه در سطح ملی بلکه می توانند در سطح جهانی بدرخشند و آثار این نمایشگاه می تواند مورد استقبال هنرمندان دیگر کشورها نیز قرار بگیرند.
وی افزود: خانم خورسند در نقایشی هایش با بکارگیری درست مبانی هنرهای تجسمی آثاری را خلق کرده است که خود بیانگر توانایی و اشراف او بر هنرنقاشی است ، خط ها ،سطح تا حجم و رنگ ها را در یک تلفیق شاعرگونه بربوم می نشاند و موضوعات نادیده ای را به رخ می کشد که بدیع ، گویا و زیباست .
به گفته این پیشکسوت عرصه هنر ، نقاشی های خانم پروانه خورسند تجلی آموخته های سالیان طولانی است که بر بستر نقاشی با ضربه های قلم مو تحرک و شتاب داده ، گاهی فریاد است و گاهی نیز به نرمی رودجاری شده از چشمه سارهای کوهستان است که زلالی و شفافی درون نقاش را در مقابل دیدگان ما قرار می دهد.
اینجاست که آثاری را نمایش نداده است تا قضاوت کنیم بلکه هر کدام شعری و پیامی است که باید بدان آگاه باشیم .
در این نمایشگاه نقاشی تصاویری از دل بوم بر نگاه ما مخاطبان می نشیند که نقاش سخاوتمندانه همه سبزها ،زردها، آبی ها و قرمزها را به جا می نمایاند و از دل سرشت طبیعت ، نادیده ها را به رسم زیبایی و کشف اشراق و پیام های نهفته را بر بوم نگاه می نشاند.
خبرنگار: نظرپور
6029 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.