به گزارش ایرنا، بهروز مسعودی نیا عصر چهارشنبه در دومین کارگروه بررسی وضعیت گازرسانی به شهرستان املش اظهار داشت:تاکنون 28 کیلومترخطوط لوله گذاری گاز در روستاهای ییلاقی املش انجام شده است و اگر اداره میراث فرهنگی وگردشگری املش وقفه درگازرسانی به این نقاط شهرستان املش ایجاد نکند روند گازرسانی به این نقاط سریع ترانجام خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه مراحل گازرسانی به 14روستای ییلاقی املش با 12 و نیم میلیارد تومان اغاز شده است افزود:انشاالله تااواخر سال 97 غالب روستاهای بالادست املش از نعمت گاز برخوردارخواهند شد.
مسعودی نیا گفت:تاکنون4 روستا درمناطق پایین دست شهرستان املش گازرسانی انجام نشده که یکی ازاین 4 روستا ،روستای تابستان نشین است که رانشی می باشد که اگرمشکل رانشی بودنش حل شود اولین روستایی در سال97خواهدبودکه پروژه گازرسانی در آن اجرایی می شود.
معاونت مهندسی شرکت گازاستان گیلان گفت:گازرسانی به روستاهای ییلاقی طارش،اسک،کشمش،ملجادشت،استخرسر،سیاه استخر به علت کوچک بودن درمرحله دوم گازرسانی قرار دارند.
وی اظهارداشت :روستاهای بالای 20 خانوار بایستی گازرسانی شود و گازرسانی برای هر خانوار حدود 6 میلیون تومان هزینه بر دارد.
فرماندارشهرستان املش گفت:برای مشکل رانشی بودن روستای تابستان نشین 7هکتار از اراضی مستثنیات که دربالا دست روستای فعلی تابستان نشین واقع شده برای ساخت وسازهای جدیدمسکونی مردم این روستا جانمایی شده است .
یونس محمودی با ابراز خوشحالی از گازرسانی به اولین روستا از روستاهای ییلاقی املش یعنی روستای شیه با20 خانوار جمعیت ادامه داد:همه دستگاههای اجرایی شهرستان املش باید در راستای گازرسانی به روستای تابستان نشین با نگاه مثبت وایجابی زمینه های لازم برای این امرمهم را فراهم سازند.
شهرستان املش با2بخش مرکزی و رانکوه با شاخص گازرسانی84درصد و برخورداری 86 روستا از نعمت گاز در75کیلومتری شرق مرکزگیلان واقع شده است.
خبرنگار: جهانی**انتشار دهنده: بابایی
7291 /6030 /
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.