به گزارش ایرنا، همزمان با مراسم تکریم و الگوسازی از استاد حسین محجوبی، نقاش صاحب‌سبک و نام‌آور کشور توسط بنیاد نخبگان استان گیلان، دانشکده معماری و هنر و پژوهشکده گیلان شناسی دانشگاه گیلان در رشت ، مراسم با شکوهی با حضور خود استاد از سوی شهرداری لاهیجان در زادگاه وی در شهر لاهیجان برگزارشد.
شهردار لاهیجان در این مراسم با حضور جمعی از مسوولان فرهنگی استان گیلان و شهرستان لاهیجان و اعضای شورای اسلامی لاهیجان تجلیل از مفاخر شهر لاهیجان را از برنامه های فرهنگی شهرداری لاهیجان عنوان و اظهار کرد : استاد حسین محجوبی یکی از بزرگان هنری و معماری کشور به شمار می رود که آوازه وی در ایران و جهان همیشه زبانزد بوده است.
مسعود کاظمی افزود: حسین محجوبی در دوره ای که جهان به سوی صنعتی شدن و زندگی ماشینی درحال حرکت است با خلق آثاری فاخر که طبیعت در آن حرف نخست را می زند باعث آشتی دوباره انسان ها با زیبایی های خدادادی شده است و نگاه ها را به سوی خود جلب می کند.
وی افزود: استاد محجوبی از لاهیجان برخاست و در مکتب دبیرستان معروف البرز تهران پرورش یافت و ادامه تحصیل داد ولی هیچگاه اصالت گیلانی بودن و لاهیجانی بودن خود را از یاد نبرد و در همه سال های افتخار آفرین فعالیت خود با افتخار از لاهیجان شهر زادگاه خود سخن گفت و در آثار هنری گران بهایش از طبیعت زیبا و بکر لاهیجان الهام گرفت.
کاظمی خاطرنشان کرد: در رویکرد جدید مدیریت شهری لاهیجان بر خود می بالیم که از وجود این نخبه بزرگ کشور برای زیبایی آفرینی در شهر لاهیجان استفاده کنیم.
وی ادامه داد: نگاه مدیریت شهری لاهیجان تنها به اجرای پروژه های عمرانی و خدماتی نیست بلکه با نگاهی ویژه اجرای برنامه های فرهنگی ، هنری و اجتماعی و تدارک و تدوین سالنامه فرهنگی و اجتماعی این شهر دنبال می شود.
شهردار لاهیجان گفت: برنامه ریزی برای تشکیل کارگروه های مختلف فرهنگی و هنری با هدف شناسایی هنرمندان، تشکیل بانک اطلاعات هنرمندان و فرهیختگان، تجلیل از بزرگان فرهنگی ، هنری و ورزشی، اجرای برنامه های مختلف در فصول سال، آموزش فرهنگ شهرنشینی و مشارکت شهروندان در اداره شهر در دستور کار این شهرداری قرار دارد.
وی افزود: شهرداری به نمایندگی از مردم قدرشناس و با فرهنگ لاهیجان وظیفه خود می داند که از استاد حسین محجوبی به عنوان همشهری تجلیل نماید، هنرمندی که با هنرهای بی شمار خود باعث مطرح شدن نام این شهر در سراسر گیتی شده است.
کاظمی یادآورشد: لاهیجان دارای مفاخر بسیار زیادی در طول تاریخ بوده است که استاد محجوبی یکی از این بزرگان نام آور به شمار می رود.
شهردار لاهیجان در این مراسم با اهدای تابلو فرشی با منظره باغ چای و منزل مسکونی قدیمی که بیانگر ویژگی های لاهیجان به عنوان پایتخت چای ایران می باشد از سال ها تلاش استاد حسین محجوبی در عرصه هنر و معماری قدردانی کرد.
شهرداری لاهیجان با همکاری دانشگاه آزاد در سال 1394 نیز با برگزاری مراسم مشابهی از این استاد برحسته لاهیجانی به صورت ویژه تجلیل کرد.
حسین محجوبی نقاش صاحب نام معاصر ایران و از چهره‌های بین‌المللی هنر نقاشی در سال ۱۳۰۹ در لاهیجان متولد شد و از نوجوانی به نقاشی روی آورد.
او در سال ۱۳۲۹ برای ادامه تحصیلات متوسطه به دبیرستان البرز تهران رفت و سپس در رشته معماری فضای سبز از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران در سال 1338 فارغ التحصیل شد.
محجوبی و آثار نقاشی او در ایران و جهان شناخته شده است و می توان از جمله به کارهای ماندگار او در طراحی پارک ساعی تهران در سال ۱۳۴۲ و نظارت بر اجرای ساخت پارک‌های ملت و نیاوران در سال‌های بعد اشاره کرد.
خبرنگار: نظرپور**انتشار دهنده: بابایی
6029 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.