محمد کوچک پور عکاس هنرمند اهل انزلی گرچه در پی عوارض سکته اکنون به روانی قادر به سخن نیست اما عکسهایش همچنان برایمان از طبیعت و جنگل و از زندگی پرتکاپو اما سرشار از آرامش جنگل نشینان حکایت ها دارند .
30 اثر حاصل حضور سالها حضور او در طبیعت و در میان خانواده های جنگل نشین گیلان از 24 تا 30 آذر در نگارخانه شهنوش انزلی به تماشا گذاشته شده است .
کوچکپور در عکسهایش ما را از گردنه های سخت کوهستان عبور داده و طبیعت زیبای جنگل و زندگی سخت اما سرشار از سادگی و صفای جنگل نشینان را نشانمان داده است. او نه تنها زیبایی های جنگل و طبیعت گیلان را نشانمان داده بلکه به زبان تصویر هشدار داده که اگر نگاهبان این مواهب نباشیم به یغما می رود.
کوچکپور متولد سال 1334 کپورچال بندرانزلی است . وی نخستین نمایشگاه عکس خود را سال 67 با کمک زنده یاد کاوه گلستان در گالری گلستان برپا کرد وپس ازآن کارهایش به مسابقات و نمایشگاههای بین المللی راه یافت و بارها مورد تقدیر قرار گرفت .
وی تاکنون چند مجموعه از عکسهایش با نام ( دریچه سبز )عکسهایی با موضوع اجتماعی و آداب و رسوم مردم گیلان ،(گیلان بهشت طبیعت ) و ( از مه تا دریا ) را به چاپ رسانده است. 300 هزار نگاتیو حاصل یک عمر تلاش این هنرمند عکاس از طبیعت ایران ، آیین ها و سنت ها و زندگی مردمانش است.
محمد کوچکپور با کوله باری از تجربه سالیان به جوانان علاقمند به عکاسی خوب تماشا کردن ، آموختن و تجربه کردن را توصیه می کند.
علاقمندان می توانند تا 30 آذر ماه از ساعت 16 تا 21 در نگارخانه شهنوش واقع در خیابان پاسداران بندرانزلی جنب مشاور املاک پیمان از آثار این هنرمند عکاس دیدن کنند.
خبرنگار: گیتی بابایی
6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.