محمد رضا روشنی روز دوشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا با بیان این که در حفظ محیط زیست و نگهداری از طبیعت مسئول هستیم گفت: رها کردن زباله با ماندگاری بالا توسط مردم در رودخانه ها و حاشیه آن یکی از تهدیدات مهم محیط زیست است.
وی با اشاره به اینکه اقدامات خودجوش دوستداران طبیعت در جمع آوری زباله، باعث نهادینه شدن فرهنگ حفاظت از محیط زیست می شود، افزود: باید از آلوده کردن و تخریب محیط زیست پرهیز کنیم و موثرترین راه حفظ محیط زیست، مشارکت مردم است.
وی ادامه داد: آگاهی بخشی رسانه‌ها، آموزش در مدارس و ادارات و تشویق شهروندان در ترویج فرهنگ حفاظت محیط زیست موثر است.
یاسر آرامش یکی از دوستداران طبیعت همیار در این کار نیز گفت: در گذشته رودخانه مرداب آستارا محل ماهیگیری شهروندان و آبتنی کودکان در فصل تابستان بود ولی با سرازیر شدن زباله و فاضلاب خانگی، وضعیت اسفناکی یافته است.
وی با اشاره به اینکه ساکنان مرکز شهر آستارا، نفس جانداران و آبزیان این رودخانه را به شماره انداخته اند، افزود: اولین سود پاکیزگی طبیعت به انسان ها باز می گردد و از هوا ؛آب و محیط سالم برخوردار می شوند.
وی ادامه داد: امروز قایقی توسط شهرداری آستارا در اختیار دوستداران طبیعت قرار گرفت و علاوه بر حاشیه، بخشی از زباله های بستر رودخانه مرداب را جمع کردیم.
علی پارسا دیگر دوستدار طبیعت آستارا نیز بیان کرد: آموزش حفاظت محیط زیست و داشتن زندگی سبز، باید از دوران کودکی آغاز شود.
وی با تبریک 20 آذرماه، روز جهانی کوهستان، خاطرنشان کرد: کوه، رودخانه و دریا مادر مهربان موجودات زنده هستند و تخریب آنها غیرقابل بخشش است.
آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان قرار دارد و روزانه به طور میانگین 120 تن زباله در این شهرستان تولید و در منطقه داداش آباد در نزدیکی ساحل خزر دفن می شود.
خبرنگار: یوسف هدایتی**انتشار دهنده: بابایی
7105 / 7124 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.