به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی محیط زیست گیلان به ایرنا ، ساسان اکبری پور افزود : با اعلام آماده باش کامل نیروهای محیط بان مستقر در پاسگاه های تحت امر فرماندهی یگان حفاظت محیط زیست استان و همزمان با شروع فصل مهاجرت پرندگان به سمت مناطق تالابی و مستعد زمستانگذرانی استان ، مانورهای مشترک عملیاتی با همکاری نیروی انتظامی و مرزبانی انجام شد .
وی گفت : در پی ممنوعیت شکار پرندگان مهاجر تا اطلاع بعدی با هدف پیشگیری از شیوع احتمالی بیماری آنفلو آنزای طیور و اجرای گشتهای شبانه روزی و پاکسازی این مناطق و اجرای مانورهای مشترک عملیاتی با همکاری نیروی انتظامی و مرزبانی در ماه گذشته ، تعداد 25 قبضه انواع سلاح شکاری کشف و ضبط شد .
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان تصریح کرد : از این تعداد سلاح مکشوفه هشت قبضه اسلحه قاچاق بوده است .
وی یاداور شد : همچنین ماه گذشته در چندین مورد ماموریت مشترک بیش از 15 کومه نما و صدها رشته تور هوایی زنده گیری پرندگان نیز جمع آوری و تمام مراکز عرضه و خرید فروش پرندگان مهاجر مورد پایش های محسوس و نامحسوس قرار گرفته و تعداد هفت نفر از فروشندگان غیر قانونی طیور در شهرستان لنگرود پس از چندین مورد تذکر شفاهی به دلیل ادامه عرضه پرندگان مهاجر و اقدام به خرید و فروش غیر قانونی به مراجع قضایی این شهرستان معرفی شدند.
وی افزود: در این مدت 29 مورد تخریب محیط زیست با برداشت غیر مجاز شن و ماسه و تخریب اراضی و 847 مورد ادوات شکار کشف شد که در همین راستا در مجموع 60 متخلف پس از تشکیل پرونده و تکمیل مستندات جهت طی مراحل قانونی تحویل مراجع محترم قضایی شدند.
استان گیلان با برخورداری از تالاب انزلی با وسعت 20 هزار هکتار و تالاب بوجاق در کیاشهر ، چمخاله در لنگرود و استیل در آستارا هر ساله میزبان حدود 200 هزار پرنده مهاجر در فصل زمستان است .
خبرنگار : ابراهیمی**انتشار دهنده: بابایی
6070 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.