به گزارش خبرنگار ایرنا بهمن صدیق روز یکشنبه در نشست علمی و هم اندیشی سامانه رصد آسیب های اجتماعی در هتل سفیدکنار بندرانزلی اظهار کرد: جمعیت همیاران سازمان بهزیستی از گروه های مردمی فعال در حوزه های سلامت روانی و اجتماعی نیز در حال حاضر حدود 50 هزار نفر عضو دارند.
وی پایگاه های مددکاری، جمعیت همیاران و پایگاه های سلامت های اجتماعی را به عنوان راهبران اصلی سازمان بهزیستی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی خصوصا در بحث خانواده ها دانست و افزود: دفتر پیشگیری از آسیب ها در تدارک برنامه هایی برای بررسی آسیب ها با محوریت خانواده و همچنین برنامه ای تحت عنوان تاب آوری کودکان است تا با در اختیار قرار دادن فضایی مناسب برای طرح موضوع و مشکلات خانواده ها ، در دستیابی به راه حل آن نیز از خود خانواده استفاده شده و بهزیستی به عنوان عامل تسهیل گر نقش خود را ایفا می کند.
صدیق با تاکید بر اینکه انجام پیشگیری آسیب های اجتماعی باید مبتنی بر داده ها و اطلاعات جمع آوری شده دقیق باشد، تصریح کرد: باید بررسی و پیشگیری آسیب ها و مسائل اجتماعی بر اساس اطلاعات قابل اتکاء و در قالب بسته های نرم افزاری روش شناسی انجام شده و در این راستا دفتر پیشگیری از آسیب ها در حال آماده سازی بستر و یک رویکرد برنامه ای مناسب برای رصد آسیب های اجتماعی است.
وی جامعه را به عنوان موجودی پویا و درحال تغییر مداوم دانست و تاکید کرد: تهدیدهای نوظهور فضای مجازی یکی از مباحث مهمی است که اگر چاره ای برای آن اندیشیده نشود، قربانیان بسیاری را در جامعه به سمت خود کشانده و خسارات بسیاری برجای می گذارد.
وی با اشاره به برنامه ریزی برای برگزاری کارگاه های هم اندیشی آموزشی برای آحاد جامعه خصوصا نوجوانان گفت: با آگاه سازی و ایجاد حساسیت در جوانان و خانواده ها، مخاطرات موجود در سر راه آنان را شناسایی کرده و آگاهی لازم داده می شود.
صدیق به افزایش دو برابری کلاس ها و کارگاه ها در سطح کشور نسبت به سال گذشته اشاره و اضافه کرد: در سال گذشته در یک هزار کلاس، برنامه مشارکت دانش آموزی را با همکاری وزارت آموزش و پرورش آغاز کردیم که این آمار در سال جاری به دو هزار کلاس افزایش یافته و در تلاشیم که ظرفیت های موجود همچنان افزایش یابد .
سرپرست دفتر پیشگیری از آسیب های اجتماعی سازمان بهزیستی با اشاره به انجام فعالیت های چند منظوره پایگاه های سلامت اجتماعی در سطح کشور اضافه کرد: در این پایگاه ها سعی می شود مقوله های مرتبط با آسیب های اجتماعی را در نقاط آسیب پذیر شهرها خصوصا محلات حاشیه نشین، بیشتر مورد توجه قرار دهند و سهم خود را برای بهبودی مشکلات آن مناطق بر اساس اقتضای زمان و با اجرای برنامه های اجتماع محور و انواع و اقسام طرح ها و برنامه ها ایفا کنند.
به گراش خبرنگار ایرنا نشست علمی و هم اندیشی سامانه رصد آسیب های اجتماعی(سراج ) از صبح یکشنبه در هتل سفید کنار با حضور نمایندگان بهزیستی از استان های کشور آغاز و به مدت سه روز ادامه دارد.
بندرانزلی در 40 کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع است.
خبرنگار: رضا اکبری ** انتشاردهنده:کبیری
7471 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.