مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان از مدیران حوزه ICT استان خواست در برنامه ریزی های خود مقوله اشتغال را با جدیت بیشتری پیگیری و تا حصول نتیجه از هیچ حمایتی دریغ نکنند.

به گزارش ایلنا از رشت، چهارمین جلسه شورای مدیران استان با حضور مدیران کل ارتباطات زیر ساخت، پست و نمایندگان پست بانک، مخابرات منطقه، سازمان تنظیم مقررات و اپراتورهای تلفن همراه استان با هدف بررسی راهکار توسعه کسب و کار حوزه فاوا در محل اداره کل برگزار شد.

فرزادتوکلی مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان با اشاره به سیاست­های دولت تدبیر و امید و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص برنامه ریزی پیرامون توسعه کسب و کار حوزه فاوا به منظور تحقق اهداف وزارت و ایجاد 90 هزار شغل در سال جاری در کشورو همچنین کاهش شکاف دیجیتالی بین شهر و روستا مواردی را ارائه و افزود: ایجاد بخشی از این اشتغال سهم استان گیلان است و از مدیران حوزه ICT استان خواست در برنامه ریزی های خود مقوله اشتغال را با جدیت بیشتری پیگیری و تا حصول نتیجه از هیچ حمایتی دریغ نکنند.

مدیرکل ICT استان اظهار داشت: با توجه به اینکه دستگاههای متولی ایجاد اشتغال در حوزه فاوا اکثراً دولتی بوده و هیچ گونه مجوزی در خصوص ایجاد اشتغال در بخش دولتی میسر نمی باشد، افزود: مجموعه ادارات ICT در استان باید با استفاده از امکانات و به خصوص پهنای باند اینترنت موجود در استان و حمایت اپراتورهای تلفن همراه نسبت به ایجاد سرویس های جدید اقدام و با بهره گیری از این بستر به ایجاد اشتغال پایدار کمک نمایند.

وی به رتبه هشتم استان در کسب و کارهای اینترنتی اشاره و افزود: باید با استفاده از پتانسیل موجود و بستر مناسب در منطقه آزاد انزلی از این نقطه به عنوان یکی از مناطق ایجاد و توسعه اشتغال فاوا در استان بهره مند شویم.

 توکلی در پایان با اشاره به فرارسیدن فصل سرما از واحدها و شرکتهای تابعه حوزهICT خواست تجهیزات و امکانات ارتباطی و زیرساختی در مواقع بحران و سرما را پیش بینی نمایند. 

در ادامه مدیران حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان به بیان گزارش، نظرات و اقدامات انجام شده در استان پرداختند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.